1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Widzimy zmiany w preferencjach konsumentów nabiału

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
piątnica (osm)

Zapytaliśmy Zbigniewa Kalinowskiego, Prezesa Zarządu mleczarni Piątnica (OSM). Jak Pan ocenia siłę popytu polskich konsumentów? Jakie są szanse, a jakie zagrożenia dla zakupów nabiału?

– Polska jest krajem, gdzie pozycja nabiału w koszyku zakupowym jest bardzo mocna i stabilna. Konsumujemy dużo mleka, śmietany, twarogów, a także serków do smarowania, serków wiejskich czy nabiałowych przekąsek typu serki homogenizowane i jogurty. Jesteśmy rynkiem tradycyjnym i te produkty były oraz nadal są bardzo istotne dla naszych odbiorców. Widzimy jednak pewne zmiany, które wiążą się z większą troską konsumentów o zdrowie.

– Dużą popularnością cieszą się innowacyjne produkty funkcjonalne, które zawierają dużo białka, takie jak skyr czy serek wiejski wysokobiałkowy. Równocześnie konsumenci chętnie wybierają produkty związane z ich preferencjami żywieniowymi: bez laktozy, bio czy roślinne – jak na przykład napoje Piątnica Roślinna.

Nabiał to druga pozycja w koszyku zakupowym. A produkty dla wegan? Czy ostatnie miesiące wpłynęły na popyt na produkty na bazie roślin, zamienniki nabiału?

– W przypadku produktów roślinnych po latach wzrostu kategorii możemy mówić o stabilizacji Mimo że produkty te wciąż stanowią niewielki procent rynku, to są istotne dla konsumentów i zyskują ich uznanie. Widzimy, że po roślinne alternatywy nabiału sięgają już nie tylko weganie, ale także osoby poszukujące różnorodności, dlatego w Piątnicy odpowiadamy na te potrzeby i dajemy konsumentom wybór. Z sukcesem wprowadziliśmy na rynek napoje roślinne, które otrzymały tytuł „Najbardziej Przełomowej Innowacji w Polsce 2022 roku” w kategorii Wege w raporcie NielsenIQ Breakthrough Innovation – dodał Zbigniew Kalinowski, Prezes Zarządu mleczarni Piątnica (OSM).

Więcej w Forum Mleczarskie Handel 6/23.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania