![Polska](/img/countries/Poland.png)
Ryki (SM) skupiają się na dyskontach
![Serownia w mleczarni Ryki (SM)](/img/news/1200x900/5/7/577afbe2-1831-4823-91a3-c34d30f6cac7.jpg)
© forum mleczarskie
Jak dowiaduje się Forum Mleczarskie mleczarnia Ryki (SM) sprzedała w 2022 r. 15,5 tys. ton serów, z czego 135 tys. ton znalazło odbiorców w kraju. Jak podał Zarząd: – Stawiamy na rozwój dyskontów takich jak Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland, Aldi i placówek Delikatesy Centrum, Żabka, Selgros, Makro, Carrefour, Intermarche czy Auchan. To do nich należy największy udział w rynku krajowym i z punktu widzenia producenta nie sposób się z nimi nie liczyć.
Mleczarni udało się zwiększyć sprzedaż serów plastrowanego o 12% do 6 655 ton.
Drugim co do wolumenu produktem Spółdzielni jest serwatka w proszku, której odbiorcami są: Chiny, Korea, Singapur, Japonia, Holandia, Niemcy, Francja, Rumunia, Serbia i Włochy.
– Zauważamy ciągle wzrastające wymagania, co do standardów i zwiększające się zainteresowanie klientów poszukujących certyfikowanych produktów z „Kosher i Halal”. W związku z tym w 2022 roku przedłużyliśmy niezbędne certyfikaty, które pozwalają nam uzyskać szerszy dostęp do rynków eksportowych przy trudnym i dynamicznym rynku globalnym. Nadal coraz częstszym wymaganiem wśród klientów jest certyfikacja jednego z systemów jakościowych tj.: IFS, BRC lub FSSC. Posiadanie tych certyfikatów pozycjonuje produkt na najwyższym podium i otwiera możliwości dostaw do nowych odbiorców – stwierdził Zarząd.