1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Będziemy świadkami kolejnych akwizycji w branży mleczarskiej 

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Przyglądamy się temu, co dzieje się na rynku. W tym roku weszliśmy do Końskich, przejęta przez konkurencyjną grupę została mleczarnia w Czarnkowie itd. Myślę, że to nie koniec – powiedzieli Forum Mleczarskiemu Handel w wywiadzie – rzece, Właściciele Grupy Polmlek, Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski. – Obserwujemy dużą nerwowość na rynku, z pewnością w 2023 roku będziemy świadkami kolejnych przejęć, a może także uczestnikami kolejnych akwizycji… Możemy się też spodziewać, że część zakładów, spółdzielni zniknie z rynku, a to sytuacja ostatnimi czasy rzadka w branży mleczarskiej. Pocieszające jest, że w Polsce nadal mamy wysoki popyt na produkty mleczarskie, jest zatem miejsce na wypełnienie luki spowodowanej upadkiem lub likwidacją podmiotów, które nie przetrwają kryzysu, co z perspektywy rolników produkujących mleko także jest pocieszające – powiedzieli Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski. 

Zapytani o spółkę Safilait i długoterminowe cele tej inwestycji, Właściciele Grupy skomentowali – Spółka Safilait jest przez nas zarządzana i rozwijana. Trzeba podkreślić, że firmę prowadzi polski menadżer. Priorytetem na 2023 rok jest wzmocnienie marki Jibal, znanej na afrykańskim rynku ze sprzedaży świeżych i fermentowanych wyrobów mleczarskich oraz mleka UHT – w tym celu nieco zmieniamy podejście do handlu naszych marokańskich menadżerów. Produkcja w Maroku będzie w najbliższym czasie poszerzona między innymi o masło formowane (powstaje nowa linia). Trwają prace, by gamę sprzedawanych pod marką Jibal produktów uzupełnić także produktami wytwarzanymi przez Polmlek w polskich zakładach, w tym sokami i napojami produkowanymi przez Fortunę. Utrzymana będzie także produkcja marek własnych. To odważne wejście na rynek, który ma ogromny potencjał. Poziom życia w Maroku wzrasta, wzrasta też świadomość konsumencka i poziom konsumpcji. Rynek afrykański jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie. Wykorzystujemy fakt, że wraz z nowoczesnym zakładem produkcyjnym przejęliśmy dużą sieć dystrybucyjną. W przypadku budowy proszkowni WPC i laktozy w Lidzbarku Warmińskim byliśmy pierwsi, tu też nie chcemy dać się innym europejskim producentom wyprzedzić. Tym bardziej że możemy wykorzystać sieć dystrybucji i wysoką rozpoznawalność marki Jibal w Maroku – powiedzieli Forum Mleczarskiemu Jerzy Borucki i Andrzej Grabowski.

Warte przeczytania