
Mleczarnia Krasnystaw (OSM) zawęziła asortyment wskutek rosnących kosztów

Jak dowiaduje się forummleczarskie.pl, dynamicznie rosnące koszty działalności mleczarni Krasnystaw (OSM) w 2022 r. spowodowały konieczność znaczącej podwyżki cen. Jak przyznaje Zarząd – Tak drastyczne podwyżki cen naszych produktów, konieczne z punktu widzenia rosnących kosztów, nie pozostały bez echa. Do negatywnych tego skutków należy zaliczyć ilościowy spadek sprzedaży niektórych z nich, takich jak chociażby serka wiejskiego czy mleka spożywczego.
Byliśmy zmuszeni również do wycofania niektórych nierentownych produktów (np. serki Seruś, śmietana 22% Gosposia czy jogurty Jogofrut), na które spadło zainteresowanie po podwyżkach cen. Zakończyliśmy ponadto produkcję marek własnych dla sieci Biedronka: mleka Mleczna Dolina i sera grillowego Tolonis.
Mleczarnia Krasnystaw (OSM) nadal utrzymała dodatnią dynamikę wartości sprzedaży w porównaniu do roku 2021 w kluczowych grupach asortymentowych:
ser grillowo-sałatkowy Haluni 147%,
śmietana 136%
kefir 129%
twaróg 129%
maślanka 126%
zsiadłe mleko 120%
jogurt 117%
chłodnik 115%
masło 103%.