1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Mleczarnia Krasnystaw (OSM) zawęziła asortyment wskutek rosnących kosztów

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© krasnystaw osm

Jak dowiaduje się forummleczarskie.pl, dynamicznie rosnące koszty działalności mleczarni Krasnystaw (OSM) w 2022 r. spowodowały konieczność znaczącej podwyżki cen. Jak przyznaje Zarząd – Tak drastyczne podwyżki cen naszych produktów, konieczne z punktu widzenia rosnących kosztów, nie pozostały bez echa. Do negatywnych tego skutków należy zaliczyć ilościowy spadek sprzedaży niektórych z nich, takich jak chociażby serka wiejskiego czy mleka spożywczego.

Byliśmy zmuszeni również do wycofania niektórych nierentownych produktów (np. serki Seruś, śmietana 22% Gosposia czy jogurty Jogofrut), na które spadło zainteresowanie po podwyżkach cen. Zakończyliśmy ponadto produkcję marek własnych dla sieci Biedronka: mleka Mleczna Dolina i sera grillowego Tolonis.

Mleczarnia Krasnystaw (OSM) nadal utrzymała dodatnią dynamikę wartości sprzedaży w porównaniu do roku 2021 w kluczowych grupach asortymentowych:

ser grillowo-sałatkowy Haluni 147%, 

śmietana 136%

kefir 129%

twaróg 129%

maślanka 126%

zsiadłe mleko 120%

jogurt 117%

chłodnik 115%

masło 103%.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania