1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Rynek serów wzrósł w 2022 r. o 17% 

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Rynek serów w Polsce ma dobrą perspektywę na rozwój – powiedział Forum Mleczarskiemu Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – W 2022 roku wzrósł o niemal 17% (wartość, Nielsen, MAT SEP 2022 vs. MAT SEP 2021). Różni się to w zależności od segmentu, ale optymistyczne jest to, że praktycznie wszystkie kategorie rosną, a rynek serów kremowych twarogowych aż o 15,7%. 

Jak dodaje nasz rozmówca, Almette to od lat lider wśród serów o puszystej konsystencji. – Rozszerzanie oferty o nowe warianty pozwala marce na dotarcie do różnych grup odbiorców. Gama Almette, która początkowo obejmowała klasyczne serki na bazie krowiego mleka, z czasem została rozszerzona o ulubione przez konsumentów smaki w wersji bez laktozy. Teraz ofertę Almette uzupełniają dwa serki na bazie 100% mleka koziego. 

Jacek Wyrzykiewicz dodaje: – Sery kozie są produktem coraz częściej i chętniej wybieranym przez konsumentów. Po pierwsze doceniają oni wyjątkowy smak serów przygotowanych na bazie mleka koziego, a po drugie mają coraz większą świadomość dotyczącą jego odżywczych wartości. Mleko kozie jest bogatym źródłem m. in. białka, wapnia, cynku, żelaza, potasu i fosforu, a także witamin A, C, D, E, czy B12. Dzięki temu ma pozytywny wpływ na zdrowie. Ponadto mleko kozie jest łatwiejsze do strawienia przez osoby z nietolerancjami pokarmowymi. Nowe puszyste serki twarogowe z koziego mleka w ulubionych smakach – śmietankowym oraz ze szczypiorkiem – powstają na bazie oryginalnej receptury i wyselekcjonowanych, w 100% naturalnych, składników. Docenią je wszyscy, dla których znaczenie ma zdrowa dieta i urozmaicone menu – podkreślił Jacek Wyrzykiewicz. – W ubiegłym roku premierę miały serki wiejskie Almette. To trzy niespotykane do tej pory na rynku warianty smakowe. Szczególnie dumni jesteśmy z szybko rosnącej dystrybucji i udziałów rynkowych nowej linii. W roku 2023 Hochland będzie kontynuował swoją strategię wzrostu, opierając się na sile swoich marek i optymalnej ofercie rynkowej wspieranej nowościami – dodał PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania