1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Spada sprzedaż deserów dla dzieci w małych sklepach

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© cmr
© cmr

– Desery mleczne to kategoria, w której najistotniejsze znaczenie dla sprzedaży ma kanał dyskontów – powiedział Forum Mleczarskiemu Nikodem Pankowiak, Analityk danych sprzedażowych, CMR. – W I połowie br. odpowiadały one za ok. 59% sprzedaży całej kategorii (wzrost o 2 p.p. w porównaniu do I połowy 2021 r.). Hipermarkety odpowiadały z kolei za 9% wartości sprzedaży deserów mlecznych, supermarkety – 14% a sklepy małoformatowe do 300 m2 – 18%. Istotną częścią tej kategorii są produkty tworzone z myślą o najmłodszych klientach. W okresie listopad 2021 – październik 2022 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 desery mleczne dla dzieci odpowiadały za 54% wartości sprzedaży całej kategorii.

– Pozostałe podkategorie, tj. ryż na bazie mleka, puddingi i budynie, kasza manna na bazie mleka czy inne desery mleczne, notują udziały w wartości sprzedaży deserów mlecznych na poziomie 9-15%. Spowodowane inflacją wzrosty cen nie ominęły też deserów mlecznych dla dzieci. Średnia cena za ich opakowanie w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosiła 3,67 zł i była o 80 gr – 1,20 zł wyższa od średniej ceny za opakowanie w przypadku pozostałych podkategorii. Warto zauważyć, że jeszcze w październiku ubiegłego roku średnia cena za opakowanie deseru mlecznego dla dzieci znajdowała się na poziomie 3,40 zł. W październiku 2022 r. to już 3,90 zł. W okresie listopad 2021 – październik 2022 wolumen sprzedaży deserów mlecznych dla dzieci spadł w sklepach małoformatowych o 12%, jednak wspomniane wzrosty cen sprawiły, że wartość sprzedaży tej podkategorii wzrosła w tym kanale w tym samym czasie o 2% – wyliczył Nikodem Pankowiak.

– Wśród producentów deserów mlecznych dla dzieci jest firma Zott, która w okresie listopad 2021 – październik 2022 odpowiadała aż za 92% sprzedaży całej tej podkategorii. Za pozostałą część odpowiadają w zdecydowanej większości firmy Danone i Bakoma. Desery mleczne dla dzieci znajdziemy w 7 na 10 sklepach małoformatowych – niemal w każdym, w którym sprzedawana jest kategoria deserów mlecznych. Klienci placówek małoformatowych mogą wybierać średnio z ok. 3 wariantów deserów mlecznych dla dzieci. Klienci zdecydowanie najczęściej sięgają po produkty w kubkach, podczas gdy produkty w saszetkach odpowiadają za ok. 4% wartości sprzedaży tej podkategorii. Warto jednak zauważyć, iż niemal całą sprzedaż deserów mlecznych dla dzieci w saszetkach „nakręca” jeden produkt marki Gratka (Danone). W ciągu ostatnich 12 miesięcy w koszykach klientów sklepów małoformatowych zdecydowanie najczęściej lądował deser Monte (Zott) z czekoladą i orzechami w kubku 150 g – dodał nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania