CMR: 50% wartości sprzedaży produktów bez laktozy stanowi mleko
– W okresie od stycznia do września 2022 r. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wartość sprzedaży wszystkich produktów mlecznych w sklepach małoformatowych do 300 m2 zanotowała spory wzrost – ponad 12,1% (w supermarketach wzrost o ponad 9%). Wzrost ten jest również widoczny w przypadku produktów mlecznych bez laktozy – aż o ponad 33%. W przypadku produktów bez laktozy wzrósł wolumen sprzedaży, wyraźny jest również wzrost cen – powiedziała dr Magdalena Wilgatek, Business Development Manager w CMR.
– W ostatnich miesiącach widoczny jest wzrost udziału produktów bez laktozy w wartości sprzedaży wszystkich produktów mlecznych oraz wzrost ich dystrybucji w sklepach małego formatu. We wrześniu 2022 r. produkty bez laktozy można było kupić średnio w 8 na 10 sklepów sprzedających produkty mleczne. Klienci mogli wybierać ze średnio 6 różnych wariantów (w supermarketach zaś aż 16 różnych wariantów) – dodała Business Development Manager w CMR.
– W sprzedaży największe znaczenie ma mleko, które odpowiada za prawie 50% wartości produktów mlecznych bez laktozy w sklepach małoformatowych do 300 m2. Od początku 2022 r. obserwujemy znaczne wzrosty cen, zarówno patrząc na wszystkie produkty mleczne, jak i biorąc pod uwagę wyłącznie produkty bez laktozy. Ceny produktów bez laktozy są wyższe niż średnia cena w całej kategorii – wskazała dr Wilgatek.