Mleczarnia Krasnystaw (OSM) sprzedała 78% produkcji w Polsce
W 2021 r. osiągnięto dodatnią dynamikę sprzedaży w kategoriach: masło +19%, maślanka +19%, kefir +14%, twaróg +2%. Najwięcej Spółdzielnia wytworzyła produktów w grupach: mleko spożywcze, kefir, mleko zsiadłe, śmietana, dalej serek wiejski i twaróg oraz mleko w proszku.
Przychody ze sprzedaży produktów własnych wyniosły 379 mln zł, z czego sprzedaż na rynku krajowym to 78% całkowitej sprzedaży – w tym sprzedaż do hurtowni i odbiorców instytucjonalnych stanowiła 37%, a do sieci handlowych 63%.
Do grona największych kontrahentów Spółdzielni należą:
- w segmencie hurtowym – Grupa Eurocash, Makro, Mars Dystrybucja, Grupa Specjał, Selgros
- w segmencie detalicznym – Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Maxima/Stokrotka, Kaufland, Intermarche, Aldi, Lidl.
Mleczarnia Krasnystaw (OSM) współpracuje również z siecią Biedronka (dostawca mleka 2% pod marką Mleczna Dolina). Pod private labels dostępne są również kefir i zsiadłe mleko.