Mlekpol (SM): Najpopularniejsze twarogi to kostka, klinek i „bondka”
– Twarogi to polska tradycja i najchętniej kupowany przez Polaków asortyment nabiałowy – powiedziała Małgorzata Cebelińska, Dyrektor Handlu Mlekpol (SM). – Świeży ser z ukwaszonego mleka to baza, którą w poprzedniej dekadzie poszerzyliśmy o produkcję różnego rodzaju twarożków ze śmietanką, jak cottage cheese czy grani, z dodatkami na słodko lub wytrawnie. Polacy chętnie kupują je na szybkie i gotowe śniadanie lub przekąskę w pracy. Z danych zakupowych Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że najpopularniejsze formy twarogów to kostka, klinek i „bondka”.
– Występujące w tych formach tradycyjne twarogi Mlekpol (SM) czy Mazurski Smak są dobrze znane i cieszą się dużą popularnością. Dobrej jakości biały ser to źródło cennych składników i bogactwo wartości odżywczych. W drugiej kategorii – cottage cheese, zdecydowanie dominuje ten naturalny, chociaż Polacy coraz chętniej sięgają po propozycje smakowe. Dla poszukujących połączenia tradycji z nowoczesnością oraz nutą słodkości mamy w ofercie serek wiejski Łaciaty z owocowym wsadem, tj. z truskawką, wiśnią lub morelą – dodaje Małgorzata Cebelińska.
– W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszej oferty Twarożek ze śmietanką, cebulą i pieprzem w kubku 200 g. Produkt powstał na bazie tradycyjnej receptury, ma prosty skład oraz smak, który uwielbiają polscy konsumenci. Do jego wytworzenia zastosowano wyłącznie najwyższej jakości twarożek i śmietankę oraz naturalne dodatki – cebulę, pieprz i sól – mówi nasza rozmówczyni.
– W kategorii twarogów znajdują się również sernikowe. Zmielona masa serowa 7% i 18% tł. idealnie nadaje się do różnorodnych wypieków. Jest ona dostępna w dużych i wygodnych wiaderkach 1 kg, która w okresie okołoświątecznym cieszy się szczególnym zainteresowaniem.
Bazując na wiedzy i doświadczeniu, Mlekpol (SM) z wyprzedzeniem planuje produkcję twarogów, zwłaszcza w cyklicznie występujących okresach zwiększonego zapotrzebowania – podkreśla Dyrektor Handlu Mlekpol (SM).