
Ryki (SM) zwiększyły sprzedaż sera proteinowego

Jak podała mleczarnia Ryki (SM), jej ubiegłoroczna sprzedaż serów wyniosła 14,99 tys. ton. Udział sprzedaży krajowej wzrósł z 81 do 85,8% w 2024 r. Spadła sprzedaż eksportowa z 18,8% do 14,2%. Jak podkreślił zarząd spółdzielni: – Sprzedaż serów konfekcjonowanych odbywała się głównie przez największe dyskonty takie jak: Biedronka, Lidl, Netto, Aldi, Kaufland oraz sieci sklepów typu proximity i supermarkety.
– W 2024 roku wprowadziliśmy do sprzedaży ser proteinowy High Protein pod marką Pilos. Ten krok nie spowodował spadku sprzedaży sera Rycki Active Protein Plus, która w 2024 roku wyniosła 497 ton.
Jak dowiedziało się Forum Mleczarskie, nakłady inwestycyjne w 2024 r. wyniosły 3,55 mln zł (4,96 mln zł w roku poprzednim), na co złożyło się m. in:
- termizator
- pakowaczka sera topionego
- maszyna pakująca Multivac
- instalacja do produkcji serów
- linia serowarska APV.
