1. Aktualności
  2. Polska
Polska

GfK: Średnia cena serów na półce wzrosła o 12% w ciągu roku

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

– Sery, jako cała kategoria (sery żółte, białe, pleśniowe, topione, homogenizowane, serki do smarowania pieczywa i twarożki), w zakupach polskich gospodarstw domowych należą do tych produktów, o których można śmiało powiedzieć, że „wszyscy” je kupują – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Mech, Business Development Manager w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

– Kategoria jest obecna w zakupach 99,8% gospodarstw domowych, a każde gospodarstwo kupuje ser ponad 68 razy w ciągu roku wydając w tym czasie na kategorię ponad 645 zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy (lipiec 2021 – czerwiec 2022) zaobserwowaliśmy niewielki spadek wolumenu zakupów – zarówno na kupujące gospodarstwo, jak też całej kategorii jako takiej, przy jednoczesnym wzroście wartości zakupów kategorii w porównaniu z okresem rok wcześniej. Wynika to ze wzrostu średniej ceny, która w tym czasie wzrosła o ok. 12%. Liczba nabywców kategorii (penetracja) praktycznie nie uległa zmianie i jest na stabilnym, wysokim poziomie – dodał nasz rozmówca.

Warte przeczytania