Młodzi konsumenci poszukują zaskakujących doznań smakowych
– Maślanka cieszy się niezmienną popularnością ze względu na swoje unikalne właściwości smakowe i odżywcze – powiedział Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM). – Jej lekko kwaśny smak i gładka konsystencja cenione są przez konsumentów w każdym wieku. Ci chętnie sięgają po nią nie tylko w letnie dni, ale przez okrągły rok. Jeśli chodzi o współczesne trendy żywieniowe, maślanka dobrze wpisuje się w nurt zdrowego odżywiania. Jest produktem niskotłuszczowym, zawierającym białko, wapń i witaminy z grupy B, co czyni ją idealnym wyborem dla osób dbających o linię i prowadzących zdrowy styl życia. Dodatkowo dzięki probiotykom wspiera funkcjonowanie układu pokarmowego – podkreślił Piotr Jankowski.
– Od lat niezmiennie liderem kategorii maślanek w Polsce jest Maślanka Mrągowska, obecnie dostępna w wariantach: naturalnym, stracciatella, truskawkowym, wieloowocowym z owocami leśnymi oraz pieczone jabłka. Różnorodność oferty Maślanki Mrągowskiej to odpowiedź na potrzeby młodszych konsumentów i tych, którzy poszukują zaskakujących doznań smakowych. Bogata gama maślanek zachęca także dotychczasowych miłośników Mrągowskiej do eksperymentowania i wprowadzania kolejnych jej wariantów do swojej codziennej diety. W ofercie naszej Spółdzielni znajdziemy także maślanki naturalną i truskawkową pod marką Milko oraz naturalne marek Rolmlecz, Jogo i Mlekpol – zwrócił uwagę nasz rozmówca.
– Maślanka znajduje szerokie zastosowanie w kuchni. Bezpośrednie spożycie tego produktu to tylko jedna z wielu możliwości. W tradycyjnych polskich potrawach, takich jak chłodniki, zupy, naleśniki czy placki, maślanka pełni funkcję kluczowego składnika, bo nadaje potrawom charakterystyczny smak. Ponadto coraz częściej jest wykorzystywana w wypiekach – ciastach, muffinach i pieczywie. Jej kwasowość sprawia również, że jest idealna jako baza do marynat, szczególnie do drobiu oraz do różnorodnych sosów sałatkowych.
– Potencjał rynkowy maślanki w Polsce jest ogromny. Dzięki innowacyjnym kampaniom marketingowym oraz rozwijaniu oferty i inspirowaniu konsumentów do eksperymentowania w kuchni maślanki od Mlekpolu stale umacniają swoją pozycję na rynku – dodał Piotr Jankowski, Dyrektor Wydziału Handlu Mlekpol (SM).