Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Lider Forum


PATRONAT

POHIDLider Forum 2016

Tegoroczna edycja konkursu LIDER FORUM organizowana jest pod patronatem POHiD Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.



SPONSORZY

  • Bank Zachodni WBK
  • Milk Hydrosan
  • Elopak
  • ADM/Wild
  • Fresh Logistics
  • GEA Process
  • Zentis
  • Tetra Pak



OPINIE

Zdaniem sponsorów

Paweł Stamburski, Dyrektor Departamentu Agrobiznesu Banku Zachodniego WBK

Wsparcie sektora rolno-spożywczego jest jednym z kluczowych założeń strategii Banku Zachodniego WBK. Przeprowadzone analizy wskazały, że szczególnie perspektywiczną branżą jest mleczarstwo, które obecnie ma około 12-procentowy udział w wartości produkcji sprzedanej żywności.

Polska ma dobre warunki przyrodniczo-klimatyczne do rozwoju chowu bydła mlecznego. Dostęp do wysokiej jakości surowca jest z kolei kluczowy dla funkcjonowania branży przetwórczej. Jednocześnie relatywnie niskie koszty pracy, ale też powzięte przez przemysł mleczarski inwestycje sprawiły, że w ostatnich latach wzrosło znaczenie Polski jako eksportera przetworów mleczarskich. Obecnie na zagranicę przypada około 30% wartości sprzedaży sektora mleczarskiego.

Dla firm, które chcą rozpocząć działalność poza Polską lub które są już obecne za granicą, ale mają ambicje dalszego rozwoju działalności na obcych rynkach, Bank Zachodni przygotował Program Rozwoju Eksportu (PRE). Na projekt składają się m.in. seminaria czy wirtualne i stacjonarne misje handlowe. Podczas tych wydarzeń prezentowane są praktyczne narzędzia i rozwiązania z zakresu finansowania handlu zagranicznego, analizy potencjalnych rynków ekspansji czy możliwości wykorzystania dotacji.

Nadal jednak dla branży mleczarskiej kluczowe znaczenie ma rynek wewnętrzny. Konsumpcja mleka w kraju jest niższa niż średnio w UE. Oznacza to, że wraz z dalszym rozwojem gospodarczym w Polsce, wzrost popytu na przetwory mleczarskie jest wysoce prawdopodobny. Przy rosnącej konkurencji ze strony zarówno importu, jak i zamienników mleka, ważne są jednak wszelkie działania promujące spożycie mleka i jego przetworów.

Bank Zachodni WBK wspiera działania firm nakierowane na inwestycje w badania i rozwój, które umożliwiają lepsze dostosowanie oferty do wymogów klientów, ale też związane z promocją. Organizujemy spotkania z mleczarniami, jesteśmy partnerem wielu konferencji branżowych oraz targów, które dają możliwość zaprezentowania artykułów mlecznych potencjalnym odbiorcom.

Konkurs Lider Forum to bardzo dobra inicjatywa pozwalająca wypromować innowacyjne, ciekawe produkty mleczne. Zaangażowanie Banku Zachodniego w ten konkurs stanowi jeden z elementów kompleksowego wsparcia dla klientów i organizacji z sektora rolno-spożywczego. Naszym celem jest, aby obok oferowania usług finansowych, być partnerem dla branży, wspierając ważne dla przedsiębiorców wydarzenia i przedsięwzięcia.

Kinga Sieradzon, Dyrektor Generalny Tetra Pak

Dla Tetra Pak klient jest zawsze w centrum uwagi. Od kilkudziesięciu już lat, służymy naszym doświadczeniem, nie tylko z zakresu technologii produkcji i innowacyjności opakowaniowej, ale też i działań promocyjnych. Czując się odpowiedzialnymi uczestnikami rynku, wspieramy naszych klientów np. w działaniach promujących picie mleka, szczególnie wśród młodych konsumentów. Nasz program „Mleko z klasą” jest tego dobrym przykładem.

Polscy producenci wyróżniają się w skali światowej pod względem otwartości na nowości i chęci wdrażania innowacji, toteż nasza współpraca układa się bardzo dobrze.

Konkurs pozwalający poznać całe spektrum nowości rynkowych branży mleczarskiej, jest nieocenionym źródłem informacji o kierunku rozwoju rynku. Udział w takim projekcie jak Lider Forum, jest dowodem naszego zaangażowania w promocję mleka i jego przetworów. Cieszymy się, że wśród produktów nagradzanych w konkursie są także produkty w opakowaniach Tetra Pak. Świadczy to o tym, że nasze rozwiązania docenianie są przez konsumenta i przez producentów, a konkurs Lider Forum uzupełnia ich promocję.

Tomasz Olenderek, Wiceprezes Zarządu Fresh Logistics Polska

Fresh Logistics Polska jest najdłużej działającym na rynku polskim operatorem logistycznym, specjalizującym się w świadczeniu profesjonalnych usług transportu i logistyki produktów w kontrolowanej temperaturze, najczęściej w przedziale od 2 do 6 stopni. Siłą rzeczy mleczarnie, przetwórcy i dystrybutorzy wyrobów mleczarskich stanowią dla nas strategiczny sektor, odpowiadający za ok. 65% naszych obrotów. Prawdę powiedziawszy to właśnie mleczarnie były naszymi pierwszymi klientami i bazą do rozwoju firmy. W związku z powyższym wydaje się nam absolutnie normalne, że staramy się wspierać właśnie tych producentów. W ramach naszych możliwości aktywnie uczestniczymy w życiu branży, będąc członkiem kilku organizacji, np. współuczestniczymy w przedsięwzięciach typu „mleczne śniadanie” w Brukseli i wielu innych. Na tego typu spotkaniach, targach, czy imprezach w sposób otwarty dzielimy się z naszymi partnerami doświadczeniem i wiedzą w zakresie najnowszych rozwiązań z dziedziny logistyki. Poprzez wysoką jakość oraz zdolność do obsługi nawet najbardziej wymagających odbiorców walnie przyczyniamy się do kształtowania pozytywnego wizerunku mleczarni w oczach głównych sieci handlowych działających w Polsce, jako dobrze zorganizowanych, sprawnie działających podmiotów gospodarczych. Coraz częściej też wspieramy naszych klientów z branży w zakresie organizacji procesów logistycznych odbywających się „wewnątrz” firm naszych partnerów, a mających bezpośrednie przełożenie na optymalizację kosztową oraz procesową w całym łańcuchu logistyczny. Nie mogę w tym miejscu wymienić nazw tych podmiotów, ale zapewniam, że dzięki współpracy z naszymi ekspertami wiele firm usprawniło swoje wewnętrzne procesy, zwłaszcza w obszarach organizacji pracy magazynu, jak i przepływu informacji w procesie logistycznym. Uważam, że tego typu współpraca – w dobie ciągłej presji na wzrost produktywności działania – będzie rozwijać się dalej.

Zainteresowanie systematycznie się zwiększa. Rośnie świadomość, że coraz trudniej obniżać koszty, wyczerpują się źródła prostych oszczędności. Przychodzi czas, gdzie wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw muszą patrzeć na ten proces globalnie i poszukiwać korzyści właśnie na styku działalności wszystkich podmiotów zaangażowanych w proces. Działania takie powodują większą transparentność procesu, a wspólnie łatwiej znaleźć pole do optymalizacji kosztowej, co poprawia pozycję konkurencyjną naszych klientów na rynku. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że dzięki tym działaniom budujemy wzajemne zaufanie i otwartość oraz świadomość, jak istotną rolę w sukcesie firmy na rynku stanowi sprawna i efektywnie zarządzana logistyka wyrobów gotowych.

Jak wspomniałem wcześniej, producenci produktów mleczarskich to dla nas strategiczny sektor i wierzymy, że ścisła współpraca i wzajemne uzupełnianie swoich kompetencji rynkowych przyczyniać się będzie do dalszego rozwoju naszej firmy. Dlatego warto angażować się w przedsięwzięcia wspierające rozpoznawalność naszej firmy w tym środowisku i robimy to z przyjemnością. Ponadto dzięki współpracy i całościowemu spojrzeniu na łańcuch dostaw budujemy z naszymi partnerami wspólny sukces. Ważne jest również to, że dzięki tej inicjatywie producenci mają świetną okazję do zaprezentowania przed szerokim gronem konsumentów swoje najlepsze, często innowacyjne produkty.

Zdaniem producentów

Marta Klemarczyk, Specjalista ds. Marketingu w mleczarni Sierpc (OSM)

Konkurs na najlepsze produkty mleczarskie, to kolejna przestrzeń rywalizacji rynkowej, która pozwala na pewną formę promocji, a otrzymane wyróżnienie jest miłym podsumowaniem codziennej, ciężkiej pracy całego przedsiębiorstwa i dowodem, iż tę ciężką pracę ktoś zauważył.

Muszą Państwo wiedzieć, iż pracę w handlu można przyrównać do pracy mitycznego Syzyfa – kamień zawsze może stoczyć się na dół, a góra nigdy się nie kończy.

Teraz proszę sobie wyobrazić Syzyfa, który zatrzymuje się, aby wypełnić ankietę konkursową. Dlatego uważam wyróżnienie handlowców za jedno z najcenniejszych.

Forum mleczarskie to bardzo poprawnie redagowane i opiniotwórcze wydawnictwo, nie wyobrażam sobie aby nie organizowało konkursu promującego najlepsze produkty mleczarskie – jak nie forum, to kto miałby to robić?

W mojej ocenie na wizerunek pracuje się mozolnie, latami, a wygrane w konkursach są jak „wisienki na torcie” dopełniające dzieła.

Joanna Kołodyńska, Kierownik Działu Marketingu w firmie Mlekoma Dairy

Mlekoma Dairy po trzech latach działalności zdobyła na polskim rynku dobrą, stabilną pozycję. Przez ten czas zbudowaliśmy portfolio z atrakcyjnymi produktami, skierowane zarówno do indywidualnych odbiorców, jak i do kanału HoReCa, oraz zdobyliśmy zaufanie szerokiego grona kontrahentów.

Udział w konkursie Lider Forum 2016, to pewnego rodzaju forma sprawdzenia skuteczności naszych działań, rozpoznawalności naszej marki, stopnia zadowolenia naszych klientów z jakości produktów. W tym roku wyróżnienie zdobył ser Gouda w bloku marki Mlekoma. W kategorii ser żółty w bloku zdobyliśmy trzecie miejsce. Jest to dla naszej firmy niezwykle istotne, ponieważ wyróżnienia w konkursie Lider Forum przyznawane są na podstawie liczby oddanych głosów, co w sposób rzeczywisty oddaje zadowolenie naszych klientów. Wyróżnienie w konkursie organizowanym przez Forum Mleczarskie Handel – czasopismo opiniotwórcze w branży mleczarskiej – to bardzo cenna forma promocji, nie tylko wyróżnionego produktu, ale również wszystkich innych zgłoszonych w pozostałych kategoriach. Niewątpliwie ma wpływ na wzrost rozpoznawalności marki Mlekoma, to sposób na zaprezentowanie naszych produktów, również nowości.

Bardzo dziękujemy za zaangażowanie wszystkich osób, które oddały głos na nasz ser Gouda w bloku. To dla nas bardzo ważne, że wybrali Państwo nasz produkt spośród wielu innych zgłoszonych do konkursu serów. Jest to dla nas niezwykle nobilitujące i zobowiązuje nas do dbania o najwyższą jakość produktów i zadowolenie naszych klientów.

Grzegorz Marciniak, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży Frąckowiak (ZPSiH)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich to podsumowanie konkursu, w którym świadomi polscy handlowcy mają bardzo prostą, ale co najważniejsze rzetelną możliwość wypowiedzenia się, który z produktów przez nich sprzedawanych spełnia ich handlowe oczekiwania. To z kolei stanowi odzwierciedlenie popularności produktu, wpisywania się z nim w rynkowy trend i spełnienia smakowych oczekiwań wymagających konsumentów. Jeśli nasz prawdziwy ser smażony domowy lub z kminkiem zasługuje od wielu lat na to wyróżnienie, jesteśmy niezmiernie wdzięczni z możliwości poinformowania o tym fakcie wszystkich pozostałych zainteresowanych na łamach Forum Mleczarskiego.

Takiej nobilitacji nie da się kupić za żadne pieniądze. Jest ona dla naszej firmy bardzo ważna, chwalimy się nią i nieustannie pracujemy, aby zasłużyć na kolejną. Dzięki temu pozytywny wizerunek firmy utrwala się na rynku, ilość kontrahentów nieustannie przybywa a przez to coraz więcej konsumentów cieszy się codzienną dostępnością naszych prawdziwych serów smażonych. Smak dzieciństwa ma szansę nie być zapomnianym. Do tego wspólnie propagujemy produkty naturalne, w 100% z polskiego mleka, a przecież to jest dzisiaj najważniejsze.

Jiri Berger, Prezes Zarządu w Olma Polska

Organizowany przez Forum Mleczarskie konkurs potwierdza, że jakość na którą stawia firma Olma została doceniona przez odbiorców. To kolejna nasza nagroda w konkursie Lider Forum w kategorii Desery Mleczne i jak zawsze jest dla nas źródłem ogromnej satysfakcji.

Wynik głosowania jest dla nas szczególnie ważny, bo potwierdza, że stale jesteśmy w gronie najlepszych, a nasz Deser puddingowy z biszkoptami – pomimo ogromnej konkurencji na rynku nabiałowym – został doceniony przez klientów.

Udział w konkursie i nagroda to dla naszej firmy świetna forma promocji. Jesteśmy rozpoznawani przez coraz większą liczbę odbiorców, a to z kolei mobilizuje nas do wprowadzania na rynek nowości dostosowanych do zmieniających się potrzeb klientów.

Dziękujemy za uznanie.

Alfred Korczyk, Dyrektor Marketingu Spółdzielni Jana (ŚSM)

Nagradzanie najlepszych produktów ma dla naszej spółdzielni ogromne znaczenie, ponieważ stanowi dla nas dowód wysokiej jakości naszych wyrobów. Utwierdza nas też w słuszności raz obranej drogi. Tylko wytwarzanie produktów wysokiej jakości, które konsumenci znają i akceptują, pozwala zdobyć ich zaufanie.

Wyróżnienie handlowców współgra z zadowoleniem konsumentów naszych wyrobów. Oba te czynniki są dla nas bardzo cenne. Pozwalają bowiem osiągać wymierne korzyści wszystkim uczestnikom rynku: konsumentom, handlowcom i dostawcom.

Konkurs jest bardzo trafnym pomysłem na promocję produktów o najwyższym poziomie jakościowym, gdyż potwierdza słuszność posiadania ich w asortymencie i na półce sklepowej. Jeśli jeszcze gdzieś nie znajdują się takie produkty, to jest to wspaniały motywator do wprowadzenia ich na własną półkę sklepową.

Wygrana w konkursie jest dowodem wysokiego poziomu zaufania do naszych wyrobów, ale również motywuje nas do kontynowania obranej raz drogi.

Jana (ŚSM) posiada tradycję od 1885 roku i stawia na jakość i tradycję.

Obecnie konsumenci oczekują wyrobów, które będą w przystępnej cenie oraz na najwyższym poziomie jakościowym. Dlatego zachęcamy do zakupów naszych wyrobów, aby znalazły się na jak największej ilości stołów w kraju i na świecie. Wszystkim życzymy smacznego.

Ewa Laskowska, Samodzielny Specjalista ds. Marki w mleczarni ROTR (SM)

ROTR (SM) co roku zgłasza swoje produkty do plebiscytu „Lider Forum”. W tym roku z radością przyjęliśmy informację o wyróżnieniu, przyznanym naszej śmietance Blanco 30%. To szczególna nagroda, gdyż przyznawana jest przez handlowców, czyli kluczowe ogniwo łączące producenta z finalnym klientem. Dla nas oznacza to, że nasz produkt jest rozpoznawalny wśród wielu innych na rynku, jest dobrej jakości i jest chętnie wybierany przez konsumentów.

Z całą pewnością przyznanie wyróżnienia jest doskonałą formą promocji samego produktu, jak i spółdzielni ROTR (SM) jako producenta. Jesteśmy obecni na rynku mleczarskim już 90 lat i cieszymy się, że mamy swoich wiernych klientów, którzy obdarzają nas zaufaniem wybierając nasze wyroby. Na niełatwym w ostatnim czasie rynku mleczarskim, to wyróżnienie ma szczególny wymiar i cieszy nas tym bardziej. Mobilizuje także do ciągłego udoskonalania produktów.

Lider Forum przez ostatnie lata stał się marką samą w sobie, cieszymy się, że taka inicjatywa powstała, a ilość zgłaszanych w ramach plebiscytu produktów świadczy o tym, że dla wielu producentów to ważna forma promocji. Dziękując za tegoroczne wyróżnienie pragniemy również pogratulować nagród pozostałym laureatom plebiscytu.

Halina Łupińska, Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Spółdzielni Łapy (SM)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i propagowanie ich oczywiście jest dla nas wspaniałą promocją i potwierdzeniem tego, że to co robimy, robimy dobrze i powinniśmy utrzymywać właśnie taki kierunek.

Wyróżnienia handlowców potwierdzają fakt, że wśród bardzo dużego wyboru artykułów mleczarskich na rynku, akurat nasz wyrób, tj. kefir naturalny, wyróżnił się w tak szczególny sposób. Został zauważony przez handlowców, którzy najlepiej wiedzą czego potrzebują ich klienci.

Konkurs Lider Forum na pewno przybliża i umożliwia handlowcom, a zarazem i konsumentom, zorientowanie się w tym całym ogromie producentów, że jest taki producent, którego produkty warte są uwagi. Produkty różnych producentów chociaż często mają tę samą nazwę, to jednak wyglądają i smakują inaczej.

Z całą pewnością wygrana w konkursie wpływa na wizerunek firmy. W branży mleczarskiej, składającej się z handlowców, producentów, importerów, dystrybutorów, czy wreszcie konsumentów, możemy być zauważeni i pozytywnie postrzegani. Jest to forma reklamy produktu i naszej spółdzielni.

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager Hochland Polska

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i propagowanie ich, to każdorazowo rodzaj promocji i działań rynkowych, które zwracają uwagę rynku na produkty mleczarskie. To także bardzo cenna wskazówka dla osób zajmujących się zawodowo handlem, ale również dla producentów. Handlowcy mogą dowiedzieć się, które produkty cieszą się największym zainteresowaniem i najszybciej rotują. Z kolei dla producentów, to cenna informacja na temat postrzegania ich oferty rynkowej.

To handlowcy wiedzą najlepiej jakie produkty zyskują uznanie w oczach konsumentów i po jakie najchętniej sięgają klienci odwiedzający sklepy i hurtownie. Dlatego wyróżnienia przyznawane przez handlowców są dla nas bardzo istotne i dodatkowo są potwierdzeniem, że prowadzone przez nas działania rynkowe są prawidłowe i odnoszą sukces.

Oczywiście konkurs Lider Forum jest potrzebny, jako forma promocji produktów. Konkurs Lider Forum już na stałe wpisuje się w prowadzone aktywności rynkowe, to już 13. edycja, czego przy okazji serdecznie gratuluję!

Jak najbardziej wygrana w konkursie wpływa na wizerunek firmy. Wszystko zależy od prowadzonej strategii marketingowej. Często zdobywcy laurów z powodzeniem wykorzystują tytuł Lidera Forum w kampaniach reklamowych skierowanych do handlowców! Cieszymy się, że nasze produkty są zauważane i wyróżniane z tak wielu dostępnych na rynku!

copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25