Wild: Promujemy naturalność i prostotę surowców
Wywiad z Piotrem Milczarkiewiczem,
Sales and Administration Europe BtB w Wild Polska/ADM
Zakład Wild w Marcinkowie słynący z produkcji wysokojakościowych wsadów owocowych i surowców dla przemysłu spożywczego obchodzi 20-lecie. W ostatnich miesiącach miały miejsce również nowe inwestycje. Proszę nam opowiedzieć o tych wydarzeniach.
W 2016 zarząd ADM Wild podjął decyzje o zmianie struktury naszego przedsiębiorstwa w Polsce. Rozbudowany i unowocześniony będzie zakład w Marcinkowie (Mrągowo) stając się centrum produkcyjnym dla tej części Europy. Po pierwsze mamy zwiększyć moce produkcyjne, aby móc zaoferować naszym klientom większy asortyment produktów i skrócić czas realizacji zamówień. W tym celu w zeszłym roku rozpoczęliśmy instalowanie kolejnej czwartej linii produkcyjnej wsadów smakowych. Równolegle powstaje nowa chłodnia składowa na mrożone i schładzane surowce do produkcji w zakładzie w Marcinkowie. Ten magazyn zastąpi nasz zakład w Karasiu, dzięki czemu będziemy mogli usprawnić gospodarowanie surowcami. Do tego wdrażamy nowoczesny i kompleksowy system zarządzania, co sprawi że będziemy mogli zaoferować naszym klientom lepszą obsługę. Całość inwestycji ma być zakończona we wrześniu tego roku.
Gdyby porównać to, co używają mleczarze dziś i 10 lat wstecz, to jak by Pan podsumował zmiany w konsumpcji nabiału tj. napojów fermentowanych i deserów?
Widzimy na rynku coraz większą dbałość o rodzaj i jakość składników, jakie mleczarnie używają do produkcji swoich wyrobów. Dla nas oznacza to często modyfikowanie produktów, eliminując składniki nie akceptowane przez konsumentów. To dobry trend jeżeli promuje naturalność i zdrowotność produktu, ale często ogranicza się do informacji medialnych, nie zawsze naukowo rzetelnych. Nasze produkty zawsze bazowały na prostych i naturalnych surowcach, stąd nasza silna pozycja na rynku.
Jakie innowacje wprowadzają Państwo na rynek w tym roku?
Od dwudziestu lat specjalizujemy się w dodatkach owocowych i wiemy wszystko o przygotowaniu owoców dla mleczarstwa, piekarnictwa czy gastronomi. W tym roku chcemy zachęcić naszych klientów do wprowadzania produktów z warzywami. Smaki owocowo-warzywne będą coraz bardziej popularne na rynku ze względu na megatrend rynkowy czyli – zdrowie przede wszystkim. Co bardziej niż warzywa kojarzy się ze zdrowiem? Nasze kompozycje owocowo-warzywne to doskonała propozycja dla mleczarskich produktów fermentowanych zarówno smakowo jak i prozdrowotnie.
Dziękuję za rozmowę.
Janusz Górski