Serki homogenizowane: Małe słodkie co nieco

Na uwagę zasługują też niesztampowe i pomysłowe formy opakowań – z taką inicjatywą wyszedł koncern Danone, proponując Danio na wynos. Produkt oferowany w tubce z zakrętką pozwala zaspokoić nie tylko mały, ale i większy głód, w absolutnie każdych warunkach – tym bardziej że zachowuje świeżość nawet sześć godzin po wyjęciu z lodówki. Wystarczy odkręcić zakrętkę i wycisnąć wprost do ust porcję produktu. Nie jest to pierwszy przykład wyjścia poza schemat ze strony tej firmy – wystarczy wspomnieć intensywną kampanię reklamową Danio z osławionym Małym Głodem w roli głównej, sprzed ponad 10 lat. Dzięki niej marka szybko zaczęła być utożsamiana z produktem odpowiadającym na podstawową ludzką potrzebę – zaspokojenia głodu (Danio – metoda na Głoda), a efekty były spektakularne – serek Danio znalazł się w co drugim gospodarstwie domowym, zaś Mały Głód stał się swego rodzaju celebrytą kojarzonym z brandem. Firma Danone nie zwolniła tempa i wciąż pozostaje w gronie najprężniejszych producentów w tej kategorii w dziedzinie działań reklamowych, czego przykładem jest również rozsławienie Danonków jako „kubeczków pełnych dobroczynnego wapnia i witaminy D”. Wszystkie te działania pokazują skuteczną drogę marketingową: odejście od sztampy i kreowanie indywidualności. Na rynku takich przykładów mamy więcej i są wśród nich także inicjatywy polskich mleczarni – dziś nie idziemy już do sklepu po serek homogenizowany, lecz np. po Gucia (Włoszczowa OSM), Bakusia (Bakoma) czy Darka (Grupa Mlekovita). Sprzyjają temu kampanie reklamowe z udziałem dzieci oraz postaci z opakowań, co sprawia, że najmłodsi konsumenci zaczynają utożsamiać się z marką i jej bohaterami. Na uwagę spośród działań polskich producentów zasługuje też najnowszy produkt mleczarni Łowicz (OSM) – serek Łowitek o smaku truskawkowym lub waniliowym sprzedawany w zestawie z zabawką. Drobny gadżet przyciągający uwagę to prawdziwy magnes na dziecięce oko, a jednocześnie sprawdzony patent na budowanie lojalności małego odbiorcy wobec marki. Kampanie bazujące na wprowadzaniu na rynek produktów z różnymi zabawkowymi postaciami sprawdzają się bardzo dobrze, ponieważ zachęcają milusińskich do ich kompletowania.

Na półce zwracają uwagę również produkty firmy Lactalis Polska. W ofercie firmy znajdują się dwa najpopularniejsze smaki: serek Jovi waniliowy z prawdziwą laską wanilii i serek Jovi z kawałkami czekolady. W pierwszym przypadku magnesem jest prawdziwość smaku, w drugim zaś – dodatek czekolady. W obu przypadkach design i komunikacja przez opakowanie w istotnym stopniu zapewniają duże powodzenie w dziele rotacji produktów na półce. To też znak, że za sprawą tej firmy w segmencie serków homogenizowanych może się jeszcze wiele wydarzyć.
W ostatnich latach widoczne jest też coraz wyraźniejsze adresowanie poszczególnych produktów do określonych grup wiekowych – dla najmłodszych dzieci, rozpoczynających dopiero przygodę z tą kategorią, przeznaczone są m.in. MiaMu (Grupa Mlekovita), Danonki (Danone), Bakuś (Bakoma), Fiko Junior (Grupa Polmlek), Darek (Grupa Mlekovita), Gucio (Włoszczowa OSM), Seruś (Krasnystaw OSM), a dla młodzieży i dorosłych – np. Danio (Danone), czy Jogo (ŁSM). Z kolei wyroby dla starszych konsumentów cechują się raczej stonowaną kolorystyką, a w stylistyce nacisk położony jest na wyeksponowanie marki oraz smaku. W tym kierunku poszły m.in. Danone z marką Danio, Wart-Milk (OSM) z linią MU! lub Zott Polska z brandem Jogobella.
Ciekawy produkt

Serek z kuleczkami pomarańczowymi, to jeden z bardziej innowacyjnych produktów w kategorii serków homogenizowanych. Innowacyjna formuła dobrze przyjęła się poza granicami Polski. Jest też jednym z kierunków uatrakcyjniania serków i napojów mleczarskich.
W ofercie mleczarni znajduje się również inny ciekawy produkt: serek malinowy z kostkami kokosowymi.
Producent: Garwolin (OSM).
