Jogurty typu greckiego: Sukces typu greckiego
Ciekawy produkt

Jogurty dwukomorowe w grupie jogurtów typu greckiego to raczej wyjątek niż norma. Każdy, kto lubi sam decydować ile i kiedy dodać owoców do jogurtu, zainteresuje się produktem marki Mleczne Smaki Świata. Produkt reprezentuje nowoczesną stylistykę tylko częściowo odwołującą się do motywów greckich. Jogurt należy szerszej grupy produktów, specjalności nabiałowych z różnych stron świata.
Producent: Mlecz Wolsztyn (ZPM)/Grupa Lacpol.
And the Oscar goes to...
Warto również zwrócić uwagę na produkty firmy Piątnica (OSM), która na sklepowej półce umieściła Jogurt typu greckiego z truskawkami, z malinami, z gruszką i jabłkiem, z jagodami, z brzoskwinią i marakują oraz z wiśniami. Każdy z tych produktów wedle informacji podanych przez spółdzielnię na stronie internetowej ma „dwukrotnie wyższą zawartość białka”, a ponadto nie zawiera tłuszczu. Piątnica (OSM) określa go mianem „produkt deserowo-przekąskowy” oraz wskazuje, że może być alternatywą dla słodyczy, a także zostać skonsumowany jako drugie śniadanie „w pracy, w szkole czy w podróży”. W koszyku osoby kupującej towary firmy Piątnica (OSM) znaleźć się może również Jogurt typu greckiego naturalny. Spółdzielnia z Piątnicy kieruje go do osób, które przykładają wagę do zdrowego stylu życia i dobrego samopoczucia oraz zauważa, że ze względu na wysoką zawartość białka (8,7 g na 100 g produktu) jest on bardzo dobrym wyborem dla konsumenta uprawiającego sport. Piątnica (OSM) zwraca również uwagę, że wybór produktu 0% nie wiąże się z koniecznością spożywaniu produktu mniej smacznego, mniej gęstego oraz mniej pożywnego.

Warto również zauważyć oryginalne opakowanie Jogurtów typu greckiego Piątnica (OSM) – jest ono niezwykle estetyczne oraz wyróżnia produkty tej firmy spośród wyrobów konkurencji, nawiązując do stylistyki greckiej w niewielkim stopniu. Konsument patrząc na opakowanie od razu może przeczytać, że jest to produkt zawierający 2 x więcej białka oraz 0% tłuszczu. Opisywana linia produktów, które zostały wprowadzone na rynek wiosną 2014 roku, posiada własną stronę internetową. Można na niej obejrzeć dwie wersje spotu reklamowego „Twoja wielka grecka przygoda”, opisywanego jako nowy hit twórców serka wiejskiego. W spocie oraz na stronie w ciekawy sposób wykorzystano zabawę filmową konwencją.
Duży wybór produktów zapewnia konsumentom również Grupa Mlekovita. Produkty z serii Jogurt Mleczna Impresja, w tym lekki typ grecki, figa-miód typ grecki lekki, orzechy-miód typ grecki lekki, ananas-kokos typ grecki, to jogurty o obniżonej zawartości tłuszczu. Ich opakowania w małym stopniu nawiązują do niebiesko-białej stylistyki opakowań jogurtów typu greckiego. Z kolei Jogurt naturalny typ grecki oraz Jogurt Stragisto to przykłady produktów, których opakowania wykorzystują popularne w tej kategorii produktów biało-niebieskie motywy oraz nawiązania do sztuki greckiej. Na wykorzystywanie motywów graficznych kojarzących się z Grecją zdecydowały się również inne firmy, m.in.: Bieluch (SM), Głubczyce (OSM), Jogo (ŁSM), Piaski (OSM) czy Grupa Polmlek/Maćkowy ZM.

Ewelina Czuczman
Specjalista ds. Komunikacji w Zott Polska
Główną grupą docelową dla jogurtów typu greckiego są kobiety prowadzące gospodarstwa domowe. Coraz większe zainteresowanie tą kategorią produktów widoczne jest również wśród osób prowadzących zdrowy styl życia, które chcą żyć zgodnie z naturą. Po jogurt typu greckiego sięga również coraz więcej mężczyzn.
Jeżeli chodzi o strukturę rynku jogurtów w Polsce to zdecydowanie rośnie popyt na jogurty naturalne, a w tym także na jogurty typu greckiego. Polacy coraz częściej zwracają uwagę na zdrową, naturalną żywność – w kuchni gotują z wykorzystaniem jogurtów naturalnych, zastępującym nimi tak popularną u nas śmietanę.
Wśród opakowań jogurtu typu greckiego największą popularnością cieszą się gramatury 330 g i powyżej, co wynika z ich praktycznego zastosowania w kuchni.

Przekonać konsumenta
Tak duże zainteresowanie jogurtami typu greckiego może wynikać między innymi z chęci spożywania naturalnych i zdrowych produktów. Obecnie świadome odżywianie, wybieranie wysokojakościowych produktów niezawierających sztucznych składników czy zbilansowana dieta stają się dla coraz większej grupy konsumentów ważne. Dlatego w działaniach promujących produkty z tej kategorii warto podkreślać te cechy produktów, które mają korzystny wpływ na zdrowie konsumenta.



