Twarożki: Smak to nie wszystko

Aleksandra Karpińska
Forum Mleczarskie Handel 6/2014 (67)

Serki twarogowe to wdzięczny produkt – dostępny w różnych smakach, mający wiele zastosowań oraz zazwyczaj ładnie opakowany. Warto go promować dużo i wszędzie – również w internecie. Zalety wyrobu nie powinny jednak przesłonić potrzeby wprowadzania nowych, odpowiadających oczekiwaniom konsumentów produktów.


Serek twarogowy

Serki twarogowe są produktem, który łączy w sobie tradycję z nowoczesnością. Skojarzenie z tradycją zawdzięczają byciem częścią kategorii serów białych, które zdają się funkcjonować w świadomości wielu konsumentów jako zdrowe produkty. Nowoczesność przejawia się w różnorodnej i coraz bardziej rozbudowanej ofercie dostępnych smaków – od słonych po słodkie, w tym również owocowych, która stara się być odpowiedzią na najbardziej wyszukane wymagania współczesnego konsumenta. Mówiąc o współczesnym konsumencie, warto zauważyć, że producenci starają się pozyskać jego uwagę i zainteresowanie nie tylko w sklepie, ale również w internecie. Bardzo dobrym przykładem tego działania jest strona internetowa marki Almette firmy Hochland Polska. Witryna o ciekawej szacie graficznej dostarcza użytkownikowi informacji m.in. o tym jak rozwijała się obecność marki na rynku na przestrzeni ostatnich lat (od wprowadzenia pierwszych produktów, po ciągłe poszerzanie dostępnego asortymentu). Osoba odwiedzająca stronę uzyskuje również wiedzę o tym, jakie smaki znajdują się obecnie w ofercie oraz otrzymuje ciekawe informacje o poszczególnych produktach. Użytkownik dowiaduje się m.in., że Almette jogurtowy może mieć różnorodne zastosowanie – można go użyć do smarowania kanapek, naleśników lub do deserów. Z kolei przy opisie Almette z chrzanem zwraca się uwagę użytkownika na fakt, że chrzan jest źródłem witamin oraz ma właściwości bakteriobójcze. Czytając opisy poszczególnych produktów można dowiedzieć się również, że Almette z pomidorami dojrzewającymi w słońcu oraz Almette z bazylią otrzymały tytuł Smak Roku (odpowiednio w 2009 i 2010 roku). Na stronie promowane są także najnowsze wyroby wprowadzone przez producenta na rynek: Almette fruit z wiśnią i żurawiną, Almette fruit z jagodą i maliną oraz Almette fruit z gruszką i jabłkiem. Ciekawym pomysłem jest zakładka Inspiracje Almette – to pewnego rodzaju książka kucharska, zawierająca przepisy na dania z Almette, które w zależności od potrzeb użytkownika strony sprawdzą się jako element śniadania, obiadu, deseru, kolacji lub też będą świetną przekąską. Użytkownik strony może zainspirować się m.in. przepisami przygotowanych przez Joannę Matyjek – blogerkę kulinarną. Co interesujące, można również dodać swój własny przepis – oznacza to, że użytkownicy współtworzą ten projekt, mają możliwość podzielenia się swoimi przepisami oraz zdjęciami potraw. Na stronie znajduje się również odnośnik do prowadzonego na portalu społecznościowym Facebook fanpage’a Almette. Fanpage Puszysty smak natury ma obecnie ponad 6100 kliknięć Lubię to! oraz zawiera na bieżąco dodawane treści.

W internecie obecna jest również Mleczarnia Turek wraz z produktami z serii Tartare. Dużą popularnością cieszy się fanpage serii Tartare na portalu społecznościowym Facebook o nazwie Tartare Smak Życia; obecnie blisko 20 200 kliknięć Lubię to! Na fanpage’u obok bieżącej komunikacji z użytkownikami oraz umieszczania przepisów kulinarnych odbywają się również konkursy.

Ciekawy produkt

Bez zagęstników, barwników i konserwantów. To nowy walor produktów Almette. Linia Almette fruit to ciekawy przykład jak serek do smarowania może przeistoczyć się w serek używany jako przekąska lub deser. Almette fruit może służyć także jako dodatek do naleśników, croissantów, gofrów i rozmaitych słodkich, kulinarnych eksperymentów. Handlowcy mogą wybierać spośród smaków: Almette z Morelą i Wanilią, Almette z Gruszką i Jabłkiem, Almette z Wiśnią i Żurawiną oraz Almette z Jagodą i Maliną.

Producent: Hochland Polska.


Strona 1 z 4