Sery topione: Modne i wygodne
Repertuar na polskim rynku
Grupa Mlekovita w swojej ofercie ma zarówno kubki, bloczki jak i kiełbaski. Sery topione w kubku to mocna pozycja: atrakcyjne wizualnie opakowania, produkty dobrej marki – to wszystko działa na korzyść i skłania handlowców do zaufania tej grupie produktów. W tej grupie znajdziemy Goudę, Goudę z zielonym pieprzem, Goudę z ziołami, Mazdamer i chlubę Mlekovity – Cheddar.
W grupie kostek mamy duży wybór: ser Gouda, Edamski, Kremowy, ser Z szynką wędzoną, Z pieczarkami, Z ziołami, Z salami, Z zielonym pieprzem, Ementaler. Marka Mazowiecki to zaś produkty w formie kiełbasek: Kremowy, Z papryką, Z pieczarkami, Ze szczypiorkiem, Wędzony, Z czosnkiem, Z szynką, Z łososiem.
Nowością w ofercie Grupy Mlekovita są krążki zawierające 8 porcji w charakterystycznych trójkątach. Krążki dostępne są dwóch wariantach: delikatnym kremowym oraz miksie złożonym ze smaku kremowego (4 szt.), z ziołami (2 szt.) i z szynką (2 szt.). Dla handlowców te nowości to dobre uzupełnienie półki, biorąc pod uwagę atrakcyjność opakowania oraz jakość produktu cenionej marki. Nową grupą w ofercie marki Mlekovita są sery topione twarogowe.
Liderem w kategorii serów topionych jest Hochland Polska. Pełna gama serów topionych znajduje się w krążkach, bloczkach, plastrach i kubeczkach. Spośród krążków konsument ma do wyboru Mixtett (z papryką, z ziołami, śmietankowy), Sortett (z papryką, z szynką, śmietankowy), Śmietankowy, Z szynką, Tercett (emmentaler, ze szczypiorkiem i cebulą, z salami), Kwartett (z ogórkiem, z borowikami, maasdamer, śmietankowy), Cztery Sery (cheddar, gouda wędzony, maasdamer, emmentaler) oraz Z ziołami. Osobom dbającym o linię marka Hochland proponuje krążek Mix Fit (fit, z ziołami, z papryką) o wartości kalorycznej 185 kcal w 100 g produktu, podczas gdy kaloryczność pozostałych serów oscyluje od 304 do 313 kcal w 100 g. W asortymencie w postaci bloczków konsument ma do wyboru dziewięć propozycji, m.in. ze szczypiorkiem i cebulką oraz z salami. W przypadku plastrów można wybierać wśród dziesięciu propozycji, w tym także znajduje się ser topiony Fit Gouda o zmniejszonej o 40% zawartości tłuszczu. Sery topione Hochland w kubeczkach polecane są na codzienne kanapki oraz jako serowy dip. W linii Serissimo producent oferuje osiem smaków serów topionych w kubeczkach.
Sertop oferuje kostki po 30 g i 100 g, krążki po 140 g i 300 g oraz kiełbaski po 100 g. Firma proponuje też, jako „Domowy smak”, produkty w kostkach po 100 g oraz w krążkach po 140 g.
Jednym z czołowych producentów serów topionych w Polsce jest Lactima, wyróżniająca się zróżnicowaną ofertą i bogactwem form, co powinno sprawić, że każdy handlowiec i konsument w ofercie tej firmy znajdzie coś dla siebie.
Oferta firmy Lactima obejmuje sery topione w plasterkach, w krążkach, w kostkach, bloczkach, w serdelkach, a także do smarowania. Wszystkie takie sery produkowane są w wielu wariantach smakowych. Wśród nowych, ciekawych produktów producent oferuje ser topiony w plasterkach Bistro XXL (gouda, cheddar, toast). Opakowanie 200 g zawiera 8 grubych plasterków o gramaturze 25 g, lub 30 plasterków w jednym dużym opakowaniu o gramaturze 600 g. Ser polecany jest do cheeseburgerów oraz dań z grilla, a także do zapiekania. Inną nowością jest ser topiony w saszetkach. Do tej pory brak było serów w takiej formie. Estetyka i innowacyjność opakowania powinny przyciągnąć konsumentów do tego produktu. Według deklaracji producenta ser powstał w odpowiedzi na wzmożone zainteresowanie, czy wręcz modę na gotowanie. Jest on skierowany do osób lubiących wyzwania kulinarne, w wygodnym do zastosowania opakowaniu. Ser topiony w saszetkach nadaje się zarówno do przygotowywania dań gotowych (sosy, zupy itp.), jak i jako dodatek do kanapek. Występuje w czterech wariantach smakowych: Gouda, Emmentaler, Z grzybami oraz Blue Cheese.