Tłuszcze: Wysoka cena niszczy sprzedaż

Joanna Górska
Forum Mleczarskie Handel 4/2011 (47)

Wizerunek marki Rama firmy Unilever Polska zawsze w większym stopniu dotyczył pozycjonowania w nurcie średniej ceny w porównaniu do Delmy. Obecnie, choć Rama Classic to nadal najlepiej rozpoznawalna wersja produktu tej marki, to w gamie występują także Rama Buttery o smaku maślanym, Rama MultiVita, Rama Olivio, Rama Yoghurt. Produktem prozdrowotnym w portfolio margarynowym jest Flora pro. activ.

Szerokie portfolio marek posiada Kruszwica (ZT). Jej portfolio otwiera jedna z najlepiej sprzedających się marek na rynku, tj. Smakowita. Sukces rynkowy Smakowitej zaprocentował wypuszczeniem na rynek produktów z dodatkiem masła; Smakowita Delikatny Śmietankowy Smak oraz Smakowita de luxe.

W portfolio firmy Kruszwica (ZT) znajduje się także Masmix, lider rynku miksów w Polsce oraz Benecol, lider rynku segmentu „zdrowie”. O ile Smakowita, Masmix i Benecol, to mocne marki firm wchłoniętych przez Bunge, właściciela firmy Kruszwica (ZT), o tyle Manuel, to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i najmłodszych marek margaryn (dostępna jest w postaci produktu wzbogaconego również w masło, oliwę z oliwek i olej z pestek winogron).

Bielmar (ZT) to jeden z najważniejszych, choć nie największych graczy na rynku margaryn, w sposób naturalny wzięty w morderczy uścisk dwóch wielkich, wcześniej wymienionych firm. Najsilniejszymi markami firmy jest Śniadaniowa (dostępna dodatkowo w wersji z masłem), Miss Kromeczki oraz Roślinna. Warto w tym miejscu także dodać o liczącej się pozycji firmy Bielmar (ZT) w gustach klientów poszukujących produktów kulinarnych. Palma z Murzynkiem to ikona firmy Bielmar (ZT), cieszącej się słusznym zaufaniem klientek.

Arla Foods zaistniała w segmencie miksów produktem Kaergarden. Kaergarden to miks tłuszczowy o jednym z najwyższych poziomów tłuszczu mlecznego (56%). Smaczny, wygodny i naturalny, to dewiza Kaergarden, jednego z lepiej sprzedających się produktów tłuszczowych w Europie.

Trudny rynek tłuszczów do smarowania kryje ogromną różnorodność oferty mleczarni i zakładów tłuszczowych. ZPT w Szczecinku stawia od lat na swoją flagową markę Extra Pomorski w wersji na maśle, na śmietance, Śmietankowy Smak, a także na miks Dobry mazowiecki oraz margarynę Apetyczną z masłem.

Firm posiada ugruntowaną pozycję na rynku, a dystrybucja jej produktów wykracza poza macierzysty region Pomorza. Ostatni rok przyniósł duże zmiany w ofercie margaryn mleczarni Mlekovita (GK). Rozszerzona została linia Daria, która obecnie skupia wyroby:

  • Daria z masłem, 400 g
  • Daria z Omega-3, 400 g
  • Daria z Omega-3, lekka, 400 g.

W portfolio margaryn są także Stołowy Śmietankowy, a także Wyśmienity z masłem. Uwagę zwraca także Roślinne z Mlekovity oraz tłuszcze kulinarne.


Ciekawy produkt:

Jest na rynku produkt, który nie walczy opakowaniem ani ceną. To masło nie boi się konkurencji margaryny ani miksów. Pomimo niedoskonałej dystrybucji należy do grona cenionych produktów. To masło Ekstra bio z Jasienicy w kostce 200 g. Jako że produkcja ekologiczna w Jasienicy Rosielnej ma już pewne tradycje, handlowcy w ofercie mleczarni znajdują także bio Masło Ekstra z Jasienicy – osełkowe.

Producent: Jasienica Rosielna (OSM)



Strona 3 z 5