Bio: Więcej niż moda
To nie nisza, to nawyk
Produkty bio coraz częściej przedstawiane są jako produkty dedykowane odpowiednim grupom ludności. Francuskie badania z 2007 roku wskazują, że 78% Francuzów uważa produkty bio za właściwe dla ich pociech, aby te mogły się zdrowo rozwijać. Badania agencji Nielsen pokazują, że czynnik dziecięcy to dopiero czubek góry lodowej. Produkty bio chcą jeść w innych krajach europejskich dorośli, ze względu na ukształtowaną świadomość w obszarze zdrowia i wellness. Szczególnie dużą akceptację i zainteresowanie produktami bio odnotowuje się na tych rynkach, gdzie przywiązanie do czystości środowiska jest niejako częścią mentalności narodowej, a więc w Finlandii, Szwecji, Norwegii i Danii.
W procesie pozyskiwania nowych konsumentów najważniejsze znaczenie ma podkreślenie czystości środowiska, z którego pochodzą wyroby organiczne, co stanowi argument absolutnie nie do pobicia przez produkty tradycyjne. Z drugiej strony napis „bio” to swego rodzaju marka premium. Jednakże zwiększanie wolumenu sprzedaży wyraźnie wpływa na zmniejszanie się różnic pomiędzy cenami. Widać to szczególnie w Wielkiej Brytanii, gdzie wzrost cen mleka tradycyjnego w latach 2007-2008 był większy aniżeli cen mleka bio. Wpłynęło to na fakt, że sprzedaż mleka bio wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat o 18%, z czego tylko w 2008 roku o 9%.
Spróbujmy zestawić dane z Europy Zachodniej, z tym co możemy się dowiedzieć o środkowoeuropejskim rynku bio. Czeski rynek produktów bio od 2005 roku wzrósł wartościowo o ponad 250% i jest wart obecnie około 68 mln euro (1,8 mld koron). Tylko w 2008 roku czeski rynek wyrobów organicznych wzrósł o 36%. Najważniejszymi kanałami dystrybucji produktów bio stają się super- i hipermarkety, których łączny udział w sprzedaży wyrobów bio wzrósł do 72% (dane za 2008 rok). Udział private label w sprzedaży produktów bio ogółem to 20%.
Zdaniem Macieja Ciechanowskiego, Prezesa Zarządu i Dyrektora ds. Sprzedaży w Pami, polski rynek wyrobów bio wart jest 250 mln zł (ok. 58 mln euro). Całkowity potencjał polskiego rynku szacuje na 1,1 mld zł (ok. 250 mln euro).
W ofercie Temar (PPH) dostępne są m.in.:

- Kefir/Mleko/Śmietana
- Bio Kefir 1,5% naturalny, cytrynowy, 500 g
- Bio Mleko kozie 3,3%, w kartoniku 1l
- Bio Mleko kozie 3,3% czekoladowe 250 g
- Bio Zestaw Napój ekologiczny na bazie serwatki, pomarańczowy i wieloowocowy 0,1% (2 smaki w kartonie po 3 szt.) 500 g
- Jogurty (Słoik)
- Bio Jogurt naturalny Demeter 3,7%, 500 g
- Bio Jogurt malina-czarny bez 3,7%, 500 g
- Bio Jogurt brzoskwinia-marakuja 3,7%, 500 g
- Bio Jogurt truskawkowy 3,7% 500 g
- Bio Jogurt waniliowy, jagodowy, czereśnia 3,7%, 500 g
- Bio Jogurt Latte Macchiato 3,7%, 500 g
- Bio Jogurt limetka-mandarynka, truskawka-rabarbar, cytryna 3,7%, (smaki sezonowe) 500 g
- Bio Jogurt kremowy Stracciatella 7,5%, 500 g
- Jogurty na owocach
- Bio Jogurt z owocami jagód, brzoskwinia-mango, malina-cytryna 0,1%, 180 g
- Bio Jogurt z owocami czereśni, z owocami truskawki, z owocami porzeczka-wanilia 3,7%, 180 g
- Jogurty
- Bio Jogurt naturalny 3,7%, 150 g
- Bio Jogurt kremowy mango-wanilia, Stracciatella 10%, 150 g
- Bio Zestaw Jogurtów o smaku jagody i maliny 3,7% (2 smaki, w kartonie po 5 szt.) 150 g
- Jogurty pitne
- Bio Jogurt pitny Lassi o smaku mango 3,5%, 250 g
- Bio Zestaw Jogurtów pitnych Lassi o smaku Pina Colada i Chai 3,5% (2 smaki w kartonie po 5 szt.) 250 g
- Bio Jogurt pitny malinowy, mango-wanilia 0,1%, 500 g
- Puddingi
- Bio Pudding waniliowy, czekoladowy 10%, 150 g
- Sery
- Bio Ser Camembert 55%, 100 g
- Bio Ser Camembert kozi 50%, 100 g
- Bio Ser Cremige miękki kremowy z porostem pleśni 60%, 200 g
- Bio Ser z ziołami plastry 50%, 150 g
- Bio Ser kozi plastry 48%, 125 g
- Bio Ser Feta Grecka 45%, 180 g
- Bio Ser topiony kremowy naturalny 60%, 150 g
- Bio Ser topiony kremowy z ziołami 45%, 150 g.
