Desery mleczne: Tak dobrze jeszcze nie było (w deserach)

Janusz Górski, Agnieszka Lesińska
Forum Mleczarskie Handel 6/2008 (31)

Numerem 2, z ambicją na zdobycie palmy pierwszeństwa, jest Bakoma, która aktywnie operuje w segmencie produktów dla dorosłych odbiorców (Satino, Avanti, Sonata i Pudding) oraz w segmencie dziecięcym (kremowy deser Mikuś). Najsilniejszymi i najbardziej oryginalnymi markami tej firmy w segmencie deserów są niewątpliwie Satino i Avanti.

Trzecim graczem jest Bacha, której marka Smakija należy do ścisłej czołówki marek w grupie deserów. Firma ma dominującą pozycję w segmencie kaszek (Smakija), oraz silną pozycję w segmencie puddingów (Smakija, Piruet, Puddis).

Jiri Berger

Prezes w Olma Polska

Najpopularniejsze smaki puddingów to czekoladowy i waniliowy. Olma produkuje puddingi o czterech smakach, w związku z czym, na podstawie własnych obserwacji, mogę powiedzieć, iż puddingi czekoladowe i waniliowe znacznie lepiej sprzedają się od dwóch pozostałych smaków, czyli truskawki i karmelu. W Polsce tradycyjne opakowanie to 180 g, natomiast w Czechach stosuje się opakowania 200 g. Puddingi wytwarzane są tam na bazie mleka, a nie serwatki.

W ostatnim czasie klient poszukuje bardziej luksusowego produktu, już nie wystarcza mu zwykły jogurt, dlatego coraz bardziej rozszerzana jest grupa deserów. Olma w swoim asortymencie ma już takie produkty jak Cavalier (deser z owocami premium) i Flirt.

Najbardziej oryginalne produkty to Jogurty śmietankowe Pierot, ich oryginalność to czarny design i niezwykły śmietankowy smak. Ze względu na opakowanie uznawany jest za deser. W konsumenckiej ocenie produktu podczas targów Polagra-Food 2008 Pierot truskawka otrzymał wyróżnienie „Super Produkt”. Kolejne najbardziej oryginalne produkty to Cavalier i Flirt (który zdobył III miejsce w Konkursie „Lider Forum” w kategorii Desery mleczne).

Strona 2 z 2