Lider Forum 2009

Sponsorzy

Opinie

gromadzka

Ewa Gromadzka

Kierownik Działu Marketingu w Mlekpol (SM)

Nagradzanie i wyróżnienie produktów mleczarskich jest potwierdzeniem dla producenta starań o najwyższą jakość i inne walory produktu. Wyróżnienie jest dla nas tym bardziej ważne, gdy oceny produktu dokonują sami konsumenci, ale również detaliści. Tak jest w przypadku konkursu Lider Forum. Głos i uznanie handlowców są dla nas bardzo ważne, bowiem reprezentują oni klientów – ich oczekiwania i preferencje. Inną ważną kwestią jest to, że handlowcy oceniają współpracę z nami – jako producentem m.in. w zakresie solidności i wsparcia sprzedaży, jakiego dokonujemy w ich placówkach.

christensen

Hans Christensen

Prezes w Arla Foods Polska

Dla Arla Foods jest sprawą bardzo ważną, aby najlepsze produkty mleczarskie były nagradzane i propagowane. Bardzo wysoko cenimy wyróżnienia, którymi obdarzają nas konsumenci jak i te przyznawane przez branżę handlową. Są one dla nas równie ważne, ponieważ gdyby handlowcy nie cenili naszych marek i nas jako dostawców, konsumenci nie mieliby okazji kupienia naszych produktów. Zarówno producenci jak i dystrybutorzy są częścią łańcucha dostaw, w którym każdy z nas wykonuje swoją pracę, a konsument finalnie dokonuje wyboru w miejscu zakupu. Dla Arla Foods ma ogromne znaczenie, że handel wysoko ceni naszą pracę włożoną w budowanie marek i wprowadzenia nowych produktów oraz wierzy w nasze portfolio, które uważa za mocne i rozwojowe. Uważam konkurs Lider Forum przeprowadzany przez Forum Mleczarskie Handel za fantastyczną inicjatywę, która daje całej branży mleczarskiej coś, czego powinniśmy się trzymać i do czego możemy dążyć. Jako producenci powinniśmy robić wszystko, co w naszej mocy by utrzymywać najwyższą jakość produktów, przekazywać właściwą informację na ich temat, mocno współpracować z handlem i wspierać go działaniami marketingowymi – jest to nasz priorytet również na 2010 rok.

krajanowski

Tomasz Krajanowski

Dyrektor ds. Handlu w Ostrołęka (SML)

Spożycie w Polsce produktów mleczarskich jest wciąż o wiele za małe. Każda forma promocji tych wyrobów jest zasadna. Chcemy podać konsumentowi to, co najlepsze, dlatego też wszelkie nagrody potwierdzają zasadność tego stwierdzenia. Handlowcy są dla nas specjalnym odbiorcą. Specjalistą, który kierując się często doświadczeniem ocenia i wybiera wyroby sprzedające się lub te mające przyszłość. Produkt, aby się sprzedał musi być przez handlowca „wstawiony” na półkę. W przeciwnym razie konsument nawet o produkcie się nie dowie.

Konkurs ten wskazuje „drogę” produktu potencjalnym odbiorcom i konsumentom. W przypadku nagrodzonej śmietany Milandia 18% 330 g pokazuje nie tylko silną markę, ale również lojalność, jaką została obdarzona wśród klientów.

bros

Waldemar Broś

Prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich ZR

Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ZR jako największa organizacja w Polsce działająca na rzecz sektora mleka wspiera na bieżąco zrzeszone spółdzielnie nie tylko w kwestii działalności statutowej, ale także w podejmowanych działaniach promocyjnych. W ramach działań promujących mleko i produkty mleczne KZSM ZR od 2008 roku prowadzi ogólnopolską akcję promocyjno-informacyjną skierowaną do dzieci oraz ich rodziców i opiekunów „Stawiam na mleko!”. Jej głównym celem jest uświadomienie, jak wielką rolę w codziennej diecie, szczególnie najmłodszych, odgrywa mleko – najlepsze źródło wapnia.

KZSM ZR realizując swoje zadania statutowe, mające na celu reprezentowanie polskiego przemysłu mleczarskiego współpracuje z branżowymi organizacjami w kraju i za granicą. Ponadto, Zarząd reprezentuje Związek i środowisko w stałych kontaktach z parlamentem, urzędem prezydenta, rządem i agencjami rządowymi, resortami rolnictwa, finansów, gospodarki, zdrowia, instytucjami centralnymi, związkami zawodowymi rolników, organizacjami zajmującymi się rolnictwem. W kontaktach zagranicznych zaś z przedstawicielami: parlamentu i komisji europejskiej, organizacji EDA, COPA i COGECA, FIL-IDF ambasad i biur radcy handlowego. Aktywność Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich ZR spotyka się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym oddźwiękiem nie tylko ze strony spółdzielni mleczarskich, ale i całego rynku mleczarskiego, w tym także mediów branżowych, co daje nam podstawę do tego, aby kontynuować rozpoczęte działania i uruchamiać nowe. Konkurs dla handlowców Lider Forum, jako element promowania sektora handlu FMCG może doskonale wpisać się w działania prowadzone przez naszą organizację. Jak trafnie Państwo zauważyli: „handlowcy wiedzą najlepiej jakie produkty zyskują uznanie w oczach konsumentów i po jakie najchętniej sięgają klienci odwiedzający sklepy i hurtownie”. Wierzymy, że dzięki konkursowi możliwe będzie zwiększenie zaangażowania branży mleczarskiej i promowanie pozytywnych wzorców. Życzymy Państwu powodzenia przy kolejnych edycjach konkursu.

Joanna Jurkowska

Kierownik Działu Marketingu w Temar (PPH)

Nagradzanie najlepszych produktów mleczarskich i ich propagowanie oczywiście ma wielkie znaczenie. Przede wszystkim przybliża trendy, jakie panują na rynku, pokazuje te produkty, które zyskały największe uznanie wśród klientów. Poza tym, uzyskanie takiego tytułu stwarza możliwość dodatkowej formy promocji produktu.

Jest to dla nas wielki zaszczyt, tym bardziej że na produkty głosują handlowcy – nasi partnerzy handlowi. Wyróżnienie w konkursie jest dowodem na to, że nasz ser Dorblu niemieckiej firmy Käserei Champignon zyskał wyjątkowe uznanie wśród konsumentów i zajmuje szczególne miejsce na rynku. Jesteśmy dumni, że nasi klienci docenili po raz kolejny niewątpliwe walory Dorblu – jednego z naszych serów z przerostem niebieskiej pleśni. Oprócz wyśmienitego smaku, dość twardej konsystencji (dzięki której doskonale można go pokroić i podać na desce serowej) ma również przyjazną cenę. Poza tym, z pewnością istotna jest stała dostępność Dorblu na półkach oraz atrakcyjna szata graficzna. Wszystkie sery produkowane przez cenioną w Europie firmę Käserei Champignon wyróżnia nie tylko najwyższa jakość, ale również nowatorska technologia produkcji.

wozniak

Bogdan Woźniak

Zastępca Prezesa Zarządu w Wieluń (SDM)

Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętego rezultatu. Nasz Twarożek kanapkowo-sernikowy Mój Ulubiony awansował o jedno oczko i zajął II miejsce w Konkursie Lider Forum 2009.

Aktywność rynkowa Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu zawiera również systematyczne poddawanie produktów ocenom. Ich rezultaty są dla nas bardzo ważne, dostarczają bowiem wielu niezbędnych informacji i przesłań, bez których trudno skutecznie prowadzić produkt przez jego „życie” wśród rynkowych raf. Pozytywne oceny wyrażane przez handlowców na temat walorów Twarożku Mój Ulubiony mają swoją wagę i wymowę. Odbieramy je jako wyraz uznania dla naszych działań jakościowych, wizerunkowych, a ogólnie rynkowych, których rezultaty już są widoczne i jednocześnie potwierdzają bardzo duży potencjał sprzedażny w przyszłości. Jego wspólne wykorzystanie jawi się jako interesująca, nas jako producenta oraz naszych partnerów handlowych, wyprawa po kolejny rynkowy sukces.

Powołanie do życia Konkursu Lider Forum daje producentom i ich produktom oraz przedstawicielom sfery handlu, okazję do ocen, opinii jak również satysfakcji z odniesionego sukcesu.

glasek

Tomasz Głasek

Kierownik Działu Handlu w Piątnica (OSM)

Organizowany już po raz piąty konkurs Lider Forum jest ważną i ciekawą inicjatywą. Sądzę, że przyczynia się on do promowania całej branży mleczarskiej. Wyróżnianie i nagradzanie najlepszych artykułów nabiałowych ma dziś szczególnie istotne znaczenie – zwłaszcza że na rynku pojawia się coraz więcej, nie zawsze dobrych produktów. Konkurs pozwala wyłonić te wyroby, które znacząco wyróżniają się spośród konkurencji. Przede wszystkim umożliwia on jednak poznanie opinii samych handlowców na temat produktów mlecznych – a pośrednio również opinii konsumentów. Cieszymy się, że nasze produkty mogły wziąć udział w konkursie i że zostały one tak wysoko ocenione przez handlowców. Przyznanie II miejsca produkowanej przez nas Śmietanie 18% oraz Serkowi Wiejskiemu Piątnica ma dla nas duże znaczenie. Wyróżnienie potwierdza skuteczność wieloletniej pracy naszej mleczarni nad jakością, smakiem, innowacyjnością oraz dystrybucją naszych wyrobów. Niezmiernie cieszy nas fakt, że oferowane przez naszą mleczarnię produkty spotkały się z uznaniem handlowców i, co najważniejsze, że zdobyły zaufanie konsumentów. Chcielibyśmy, aby wyroby Piątnica (OSM) mogły wziąć udział również w kolejnych edycjach konkursu Lider Forum. W listopadzie wprowadziliśmy do naszej oferty nowość – Serek Wiejski z probiotykiem. Mamy nadzieję, że także ten produkt spotka się z dużym zainteresowaniem ze strony detalistów oraz klientów.

jenker

Sylwia Jenkner

Sales & Marketing Engineer w GEA Westfalia Separator Polska

GEA Westfalia Separator bezpośrednio nie bierze udziału w promocji wyrobów mleczarskich, ale ze względu na fakt, że nasza firma wywodzi się z silnej grupy GEA, widzimy wiele powodów, aby wspierać i promować polskie mleczarnie we wdrażaniu nowych i bardziej marżowych produktów, co z kolei pośrednio przekłada się na promocję polskich wyrobów mleczarskich. Cieszymy się, że firmy produkujące wyroby na naszych liniach do produkcji masła, serków homogenizowanych i dwuśmietankowych odnoszą sukcesy handlowo-marketingowe w postaci wysokiej sprzedaży i marży oraz w postaci wyróżnień i nagród. Oczywiście jednym z przykładów promocji pośredniej, w którą zaangażowała się nasza firma jest konkurs Lider Forum.

Nasza aktywność jest bardzo dobrze przyjmowana. Co więcej, postrzegana jest pozytywnie przez czołowych producentów na rynku mleczarskim, a także, co nas szczególnie cieszy, przez konkurencję, która czuje się również zobowiązana do podobnych akcji patronackich w tym sektorze przemysłu. Jako GEA Westfalia Separator jesteśmy zdecydowani podtrzymywać tego typu akcje i promocje dobrych zakładów oraz ich produktów. Jest to dla nas istotne również dlatego, że czujemy się współtwórcami ich sukcesów. Dla nas, dostawców sprzętu i technologii, najważniejsze jest, aby promować coraz nowsze i coraz doskonalsze procesy produkcyjne, które przynoszą nie tylko wyróżnienia i nagrody, ale też wymierne zyski producentom, pozwalając wyróżnionym mleczarniom na planowane inwestycje.

Każda inicjatywa ze strony takich firm jak GEA Westfalia Separator, taka jak chociażby konkurs handlowców Lider Forum, to nie tylko promowanie wyrobów i ich producentów, ale również pośrednia promocja naszej firmy. Dostarczając najnowsze technologie, które pozwalają mleczarniom w Polsce powiększać rynki zbytu, dajemy korzyść nie tylko konsumentom. Sami również odczuwamy satysfakcję, a w dłuższej perspektywie czasu dostrzegamy wymierne skutki w postaci promowania sprzętu, technologii i marki GEA Westfalia Separator na polskim (i nie tylko) rynku producentów mleka i jego wyrobów. Nasza strategia promocji nie polega tylko i wyłącznie na zwiększaniu sprzedaży i obrotów w każdym kolejnym roku. Jako firma globalna, skupiamy się w głównej mierze na tym, aby logo firmy GEA było postrzegane w każdym możliwym aspekcie, a przede wszystkim jako mecenat tych mleczarni, które mają potencjał, dobry produkt i nie boją się nowych zaplanowanych inwestycji. GEA Westfalia Separator wierzy, że jest to jedyna droga, aby ożywiać rynek mleczarski i nie dopuścić do rutyny, która głównie osłabia jakość wyrobów – a przecież utrzymanie wysokiej jakości produktów jest najważniejsze dla nas samych, dla konsumentów.

Małgorzata Borowiec-Chruściel

Kierownik Działu Nabiał w Intermarche w Sławnie

Pełnię funkcję kierownika działu już przeszło 3 lata. Z doświadczenia wiem, że zarówno ja jak i klienci wybierają towary, które charakteryzują się wysoką jakością. Forum Mleczarskie Handel pomaga mi wyselekcjonować produkty, które zostały skrupulatnie sprawdzone, zbadane i dzięki swoim walorom zajęły czołowe miejsca w konkursie Lider Forum.

Uważam, że handlowcy powinni wybierać taki asortyment, który jest najlepszy dla klienta. Szybka rotacja zwiększa zysk. Towar reklamowany przyciąga uwagę i jest szukany w sklepie.

korzybski

Roman Korzybski

Prezes Zarządu Zakładu Mleczarskiego w Płońsku z/s w Skarżynie

Wytwarzamy artykuły świeże, niekonserwowane o krótkim okresie przydatności. Dlatego też, jest nam niezmiernie miło, że to nasz produkt został wyróżniony w ramach konkursu Lider Forum. Uzyskane nagrody i wyróżnienia mają szczególne znaczenie dla lokalnych przetwórców produkujących swoje wyroby na zaopatrzenie miejscowego rynku. Produkty te są mało znane z powodu braku reklamy w ogólnokrajowych mediach, wzbogacają natomiast lokalny rynek w świeże, zdrowe i atrakcyjne dla nabywcy artykuły.

Wyróżnione mleko to produkt świeży, pozyskany z najlepszej jakości surowca, niskoprzetworzony. Stosowana w procesie produkcji pasteryzacja tylko w nieznacznym stopniu zmienia smak mleka, nie niszcząc witamin i innych naturalnych składników mleka. W porównaniu z produktami „głęboko utrwalonymi” jest najbardziej ono zbliżone do naturalnego, świeżego mleka prosto od krowy. Wzrost świadomości społeczeństwa powoduje, że po chwilowym „zachwycie” mlekiem UHT, mleko świeże wraca do łask i jego udział w spożyciu wzrasta.

Wyróżnienie ze strony handlowców jest bardziej znaczące niż nagrody uzyskane na ocenach branżowych, organizowanych przez producentów. Jest bardziej obiektywne i świadczące o atrakcyjności handlowej wyrobu. Prowadzony przez Forum Mleczarskie Handel konkurs ma istotne znaczenie w promowaniu marek krajowych producentów mleczarskich. Przyczynia się do powstawania tzw. patriotyzmu zakupowego zarówno w skali lokalnej jak i krajowej, co ma znaczenie w umacnianiu pozycji polskiego mleczarstwa w ramach europejskiego rynku.

Uważam, że konkurs powinien być kontynuowany, a jego wyniki powinny być publikowane nie tylko w prasie branżowej, ale również w ogólnodostępnej oraz innych mediach.

pizior

Ryszard Pizior

Kierownik Działu Handlu i Marketingu w Włoszczowa (OSM)

Forum Mleczarskie Handel to fachowe czasopismo cieszące się ogromnym powodzeniem wśród osób z branży mleczarskiej, a w szczególności odpowiedzialnych za zakupy produktów w sieciach handlowych oraz hurtowniach. Praktycznie nie ma nowego produktu, o którym nie pisze się w Forum Mleczarskim Handel, bo nawet, jeśli producent nie zamieści jego reklamy to i tak zostanie wychwycony przez znakomity zespół Forum Mleczarskiego Handel.

Nagradzanie produktów jest formą wyróżnienia tych produktów, niekiedy spośród dziesiątek podobnych funkcjonujących już na rynku. Jest to więc forma reklamy i promocji produktów, tym bardziej wartościowa, że nagrodę Lider Forum przyznają handlowcy, a więc osoby, które ten produkt znają i dla których okazał się spełnieniem oczekiwań jeśli chodzi o smak, cenę, jakość, opakowanie, dobrą rotację i wreszcie zadawalającą marżę. Lider Forum to nagroda, która daje wyraźny sygnał dla tych handlowców, którzy jeszcze nie mają w swojej ofercie nagrodzonego produktu, że warto nim handlować. A któż nie chce handlować produktem, który został już przez innych wybrany najlepszym w swojej kategorii?

Konkurs Lider Forum to znakomity przykład na skuteczną promocję wyjątkowych produktów, wyłonionych z gąszczu znajdujących się w ofercie wielu firm, bo tylko takie produkty otrzymują ten tytuł.

budzik

Małgorzata Budzik

Marketing Manager w EuroSer

EuroSer na każdym etapie swojej działalności dąży do osiągania jak najlepszych wyników. Oprócz zwiększania wolumenu sprzedaży, chodzi również o zadowolenie klientów, profesjonalną obsługę przed i posprzedażową, wysoką jakość produktów, doskonałą realizację zamówień i dostaw czy rozpoznawalność naszych marek na rynku. Do swoich osiągnięć zaliczamy oczywiście także wszelkiego rodzaju nagrody i wyróżnienia, otrzymywane przez naszą firmę jak i przez poszczególne produkty. Jest to dla nas sygnał, że idziemy w dobrym kierunku, że nasze działania i praca jaką wkładamy w propagowanie naszych produktów, dają efekty i są zauważalne. Potwierdza to fakt, iż nagroda Lider Forum jest w dużej mierze wyróżnieniem od handlowców, którzy w ten sposób dają nam znać, iż sprzedawany przez nas produkt jest dobry, cieszy się zaufaniem klientów i jest wspierany oraz zauważany przez samych handlowców. Konkursy takie jak Lider Forum są potrzebne, gdyż dają przede wszystkim sygnał importerom, dystrybutorom lub producentom, w jaki sposób ich działania na rynku są dostrzegane przez odbiorców i klientów. Dodatkowo wszelkie nagrody są dużym wyróżnieniem i budują prestiż oraz wielkość danej marki, dlatego jak zawsze, bardzo cieszymy się z otrzymanej w tym roku nagrody Lider Forum 2009 dla wyjątkowego sera, jakim jest Dziugas.

berger

Jiri Berger

Prezes w Olma Polska

Z punktu widzenia rozpowszechniania marki Olma w Polsce wyróżnienie naszego produktu już kolejny raz w konkursie Lider Forum jest bardzo ważnym wydarzeniem. Za każdym razem udaje nam się zaproponować różny asortyment do udziału w konkursie, w tym roku nagrodę zdobył Kefir Olma BIO® na bazie wyłącznie ekologicznego surowca. Jako czeski producent szczególnie doceniamy wszelkie nagrody, jakie zdobywamy na polskim rynku. W pełni popieramy ideę organizowania konkursu Lider Forum, gdyż daje on możliwość nie tylko polskim sprzedawcom zaistnienia w świadomości handlowców i konsumentów, ale również takim firmom jak nasza. Wyróżnienie akurat tego produktu również wydaje się dla nas uzasadnione, ze względu na coraz dynamiczniej rozwijający się rynek żywności ekologicznej w Polsce. Dziękujemy wszystkim, którzy docenili jakość i walory smakowe naszego Kefiru BIO® i serdecznie zapraszamy do degustacji pozostałych pozycji w asortymencie Olma BIO®, który obejmuje też jogurty, napoje jogurtowe oraz mleko świeże. Dyplom za zajęcie III miejsca, który otrzymaliśmy jest kolejnym dowodem sympatii i zaufania Czytelników Forum Mleczarskiego Handel, którym zostaliśmy obdarzeni już po raz trzeci.