
Polskie mleczarnie w centrum uwagi na targach Anuga

W trakcie targów Anuga 2025, jednej z największych i najbardziej prestiżowych imprez branży spożywczej na świecie, Polska Izba Mleka zaprezentowała ofertę polskiego mleczarstwa wraz z kilkunastoma firmami sektora. Na wspólnym stoisku w hali 10.1 zaprezentowały się m.in.: Spomlek (SM), Trade Milk, Grupa Mlekovita, Bartex, Alima Milk & Whey Powders, Poland Food, Łowicz (OSM), SOT – Spółdzielnia Obrotu Towarowego, Lazur (SZGPR), Gostyń (SM) oraz Piątnica (OSM). Udział i wspólne stoisko były możliwe dzięki wsparciu finansowemu z Funduszu Promocji Mleka.

Targi Anuga stanowią globalne forum dla sektora żywności i napojów – szacuje się, że w 2025 r. zgromadziły około 7 900 wystawców z 118 krajów oraz ponad 140 tys. odwiedzających z 200 krajów. Udział międzynarodowy był bardzo wysoki — ponad 90 % wystawców pochodzi spoza Niemiec, jest to znaczący odsetek przedstawicieli rynków zagranicznych.
Przestrzeń wystawiennicza to ponad 290 000 m² (lub wartości bliskie temu poziomowi) przeznaczone na prezentacje wielu modułów rynku spożywczego. Targi są podzielone na 10 branżowych sekcji (m.in. Dairy, Fine Food, Organic, Meat, Alternatives), co pozwala efektywnie prezentować wąskie specjalizacje oraz innowacje w różnych segmentach rynku.
Polska, będąca jednym z liderów produkcji mleka w Unii Europejskiej oraz znaczącym producentem serów, masła i jogurtów, przyciągnęła uwagę odwiedzających z całego świata. Stoisko Polskiej Izby Mleka cieszyło się dużym zainteresowaniem – goście mieli okazję spróbować najwyższej jakości polskich produktów mlecznych, poznać różnorodność oferty krajowych producentów oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe.
Podczas trwających targów odbywają się liczne degustacje oraz prezentacje asortymentu. Rozmowy z przedstawicielami firm stanowią doskonałą okazję do budowania relacji handlowych i poszukiwania nowych partnerów eksportowych.
Atmosfera stoiska Polskiej Izby Mleka sprzyjała wymianie doświadczeń, podkreślała nowoczesność oraz konkurencyjność polskiego sektora mleczarskiego na rynku międzynarodowym.

