1. Aktualności
  2. Świat
Maroko

Grupa Polmlek będzie rozwijać się w Afryce

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa polmlek

– Od kilku miesięcy intensywnie pracujemy nad utworzeniem zupełnie nowego działu eksportu w marokańskim Jibal – powiedział Menadżer ds. Rozwoju Rynków Zagranicznych. – Niemal dwa lata wspólnej pracy z Marokańczykami pokazały nam, że w Afryce tkwi ogromny potencjał. Maroko było dla nas naturalną przestrzenią akwizycji. Gdy kupowaliśmy Jibal mieliśmy za sobą 15 lat doświadczania handlowego z Marokiem. Dziś w oparciu o marokański zespół tworzymy departament eksportu. Chcemy wejść z naszymi produktami do krajów Afryki Środkowej i rozszerzyć sprzedaż na wszystkie kraje Maghrebu.

– To ostatni kontynent, który jest w trakcie boomu demograficznego. Potencjał wzrostu rynków jest ogromny. Jibal stał się dla nas swego rodzaju bramą, którą od razu otwieramy szeroko. W marokańskim zakładzie nie tylko uruchamiamy nowe linie produkcyjne, szkolimy załogę i testujemy produkty, ale budujemy spożywczy hub – dodał Szymon Borucki. – Jibal jest silną marką w północnej Afryce dlatego pracujemy równolegle nad rozszerzeniem gamy produktowej pod tą marką. Serki topione, za chwilę ser mozzarella, ale też soki i napoje będą sygnowane logiem Jibal. Porządkujemy portfolio, tworzymy zupełnie nowy podział na kategorie dla dzieci, młodzieży, dorosłych oraz segment premium. Chcemy wyróżnić się na tamtejszym rynku i dotrzeć do odbiorców z wymienionych grup docelowych.

– Spadek opłacalności polskiego eksportu, wzrost kosztów produkcji w kraju, stagnacja u głównego partnera handlowego Polski, jakim są Niemcy, powoduje konieczność wzmożenia poszukiwań rozwiązań gwarantujących rozwój naszej firmy także poza Europą. Dlatego nie jesteśmy zamknięci na rozmowy z zagranicznymi kontrahentami, zarówno w kwestii eksportu, jak i potencjalnych akwizycji poza granicami kraju. Szefowie: Andrzej Grabowski i Jerzy Borucki prowadzą szereg negocjacji, w których uczestniczymy także ja i Adam – powiedział Szymon Borucki.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania