1. Aktualności
  2. Świat
Świat

Marki Starbucks, Lurpak i Puck z dodatnimi wolumenami sprzedaży

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Arla, marka strategiczna firmy i parasolowa jednocześnie obejmująca zróżnicowane i odnoszące sukcesy podmarki obejmujące mleko, jogurt, śmietanę, proszek i sery, w 2023 r. stanęła przed ogólnym wyzwaniem, co spowodowało spadki wolumenów o 2,8% w porównaniu do 2022 r. Wyższe ceny spowodowały niewielki spadek przychodów do 3 618 mln euro z 3 702 mln euro w 2022 r. Niektóre submarki osiągnęły wyjątkowy wzrost wolumenów pomimo wyższych cen, przykładem jest Arla Protein, która odnotowała wzrost wolumenów o 60,5%.

Lurpak jest wiodącą marką masła i produktów do smarowania w Danii, Wielkiej Brytanii i obszarze MENA, sprzedawaną w 100 krajach. Lurpak odnotował wzrost wolumenu o 0,8% w porównaniu z 2022 r., przy wolumenie sprzedaży wciąż wyższym niż przed COVID-19, skutecznie utrzymując zainteresowanie konsumentów, które osiągnęło szczyt podczas pandemii. Przychody wzrosły o 2,9% do 772 mln euro (2022: 750 mln euro).

Marka Puck Arla na Bliskim Wschodzie i marka numer jeden w branży serów do smarowania w regionie MENA, odnotowała wzrost wolumenowy o 6,5% w porównaniu ze wzrostem o 4,7% w roku 2022. Przychody wzrosły o 4,9%, do 526 mln euro z 504 mln euro w 2022 r.

Castello straciło 1,7% wolumenu w porównaniu do 2022 r. Jednak ze względu na wyższe ceny przychody wzrosły o 3,0% do 246 mln euro (2022: 238 mln euro). Kategoria serów markowych, a w szczególności serów specjalnych, w której działa Castello, borykała się z trudnościami w czasach inflacji i recesji.

Starbucks to asortyment gotowych do spożycia kaw licencjonowanej marki o tej samej nazwie, dostępny w ponad 50 krajach. Marka odnotowała wzrost wolumenowy o 15,7% w 2023 r. pomimo niekorzystnego wpływu inflacji i niepewności gospodarczej na rynki międzynarodowe.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania