Wzrost sprzedaży serów na Wyspach Brytyjskich
W ciągu dwóch tygodni poprzedzających Boże Narodzenie kupujący wydali ponad 593 mln GBP na wszystkie produkty mleczne (w tym krowie i inne zwierzęce), a nabiał krowi stanowił 94% całkowitej sprzedaży nabiału, co stanowi wzrost o punkt procentowy w porównaniu z rokiem poprzednim – podała AHDB na bazie statystyk z NIQ Homescan Panel. Wolumen zakupów sera z mleka krowiego w okresie świąt Bożego Narodzenia wzrósł o prawie 4%, choć początkowo wydawało się, że klienci ograniczą zakupy w obszarach postrzeganych jako nieistotne (np. serów na deskę).
Dobrze wypadły jednak również śmietanki Double Cream i Crème fraiche i mimo że nie są to produkty zwykle kojarzone z Bożym Narodzeniem. Ich wolumen zakupów wzrósł o prawie 14%.
Wszyscy główni detaliści odnotowali wzrost wolumenu rok do roku. Dyskonty w dalszym ciągu odnotowują największą zmianę od czasów przed COVID-19, gdzie wolumen wzrósł o 29,2% w porównaniu z Bożym Narodzeniem 2019 r., a dla rzeźników były to pozytywne Święta Bożego Narodzenia ze wzrostem wolumenu rok do roku o 3,9% (Kantar).
Analityczka ds. Handlu Detalicznego i Konsumentów Charlotte Forkes-Rees powiedziała: – Wspaniale jest widzieć tak dobre wyniki sprzedaży detalicznej w naszym sektorze mięsnym i mleczarskim w okresie świąt Bożego Narodzenia i mamy nadzieję, że tak będzie również w 2024 r.