Widzimy ogromny potencjał marki Almette i planujemy jej rozwój
– Serki wiejskie są wolumenowo drugą największą kategorią rynku sera w Polsce oraz największym „białym” segmentem – powiedział Forum Mleczarskiemu Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Polska jest najbardziej „cottage’owym” krajem na świecie. Jemy rocznie prawie 65 tysięcy ton serków wiejskich, w dodatku co roku coraz więcej. Serki wiejskie są podstawą codziennej diety Polaków – doceniamy to, że są naturalne, lekkie i zdrowe, do tego łatwo i szybko można się nimi najeść.
Widzimy wiele okazji (zarówno w domu, jak i poza nim), aby sięgnąć po serek wiejski – właściwie przez cały dzień. Polacy jedzą serki wiejskie zarówno na śniadanie, jak i drugie śniadanie, lunch, kolację czy jako przekąskę między głównymi posiłkami. W tak dużej kategorii nie mogło zabraknąć jednej z najbardziej znanych i lubianych marek serowych, czyli Almette. Postanowiliśmy zaoferować konsumentowi linię serków wiejskich Almette, która zapewnia prawdziwą przyjemność delektowania się różnorodnymi smakami. Delikatne i kształtne ziarenka serka wiejskiego zanurzyliśmy w różnych śmietankach. Każda z nich jest pyszna, ale smakuje inaczej, zapewniając zupełnie nowe doświadczenia organoleptyczne. Co więcej, produkty różnią się między sobą nie tylko smakiem, ale również gęstością i konsystencją – wskazał nasz rozmówca.
– W linii znalazły się trzy warianty serka wiejskiego: z delikatną ricottą, naturalnym skyrem oraz kremowym twarożkiem. Każdy serek został spakowany w specjalnie zaprojektowany, ergonomiczny kubek, który idealnie leży w dłoni, a poczucie przyjemności dla oka zapewnia fantazyjna falka. Udało się nam więc zdefiniować na nowo kategorię serków wiejskich, wprowadzając z sukcesem na rynek wymienione warianty Almette serka wiejskiego. Widzimy ogromny potencjał w marce Almette i planujemy jej rozwój w dłuższym okresie. Dlatego też cele dla serków wiejskich Almette wyznaczyliśmy na kilka lat. Nie minął jeszcze rok od wprowadzenia na rynek, jednak już wiele udało się osiągnąć. Przede wszystkim nowa linia serków wiejskich Almette została doceniona przez konsumentów i branżę, czego dowodem są liczne nagrody. Almette serek wiejski został na przykład doceniony w badaniu „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów” i zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Produkty śniadaniowe”. Przedmiotem 12. edycji tego ogólnopolskiego badania realizowanego przez instytut GfK Polonia było aż 250 nowości. Otrzymaliśmy również Nagrodę Specjalną Złoty Paragon 2023 w kategorii „Nowości” oraz nagrodę Hit Handlu 2023 w kategorii „Sery (białe, żółte, topione)” za produkt Almette serek wiejski z twarożkiem kremowym. Plebiscyt Hit Handlu realizowany jest przez wydawcę miesięcznika „Handel” już od ponad 20 lat i obejmuje najlepiej sprzedające się nowości produktowe. W plebiscycie liczą się zarówno wyniki sprzedażowe, jak i innowacyjność produktu oraz jego wpływ na rozwój kategorii – dodał Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.