Maluta zwiększa sprzedaż do sieci handlowych
Spółdzielnia Maluta Nowy Dwór Gdański (OSM) to producent serów twardych, jogurtów i innych napojów fermentowanych, masła, twarogów i śmietan. Kategorie te stanowią 90% wartości sprzedaży Spółdzielni. Struktura przychodów potwierdza równoważenie asortymentów, co zabezpiecza Spółdzielnię przed nieprzewidywalną zmianą koniunktury na wyroby trwalsze jak mleko w proszku czy sery dojrzewające. Firma zakłada dalszą potrzebę zwiększania sprzedaży do sieci handlowych jak i w kanale HoReCa, które łącznie dają firmie 60% przychodów.
Co istotne, firma realnie powiększyła sprzedaż do tych kanałów dystrybucji. Mleczarnia współpracuje m.in. z sieciami Netto, Auchan i Eurocash, które są głównymi partnerami Spółdzielniami w tym kanale dystrybucji. Część sprzedaży realizowana jest również do sieci Carrefour, Biedronka, Dino, PoloMarket, Stokrotka.
W 2022 r. zakład w Nowym Dworze Gdańskim przerobił 45,88 mln litów mleka.