1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Mleczarnia Krasnystaw (OSM) wchodzi w segment wege

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© krasnystaw osm

Jak dowiaduje się forummleczarskie.pl, do grona największych kontrahentów mleczarni Krasnystaw (OSM) należą: – w segmencie hurtowym – Grupa Eurocash, Makro Cash and Carry, Mars Dystrybucja, Grupa Specjał, Selgros Cash and Carry, a w segmencie detalicznym – Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Maxima/Stokrotka, Kaufland, Dino, Lidl, Polomarket, Intermarche. – Do grona naszych odbiorców dołączyła sieć Euro Spar, operator m.in. byłych prestiżowych sklepów Piotr i Paweł – powiedział Zarząd mleczarni. – Nasze produkty dostępne są również w mniejszych formatach sklepów – głównie w województwach: lubelskim, małopolskim, śląskim, mazowieckim, łódzkim, świętokrzyskim i podkarpackim, dostępne są również za granicą naszego kraju – głównie na rynku brytyjskim.

– Współpracujemy nadal z liderem w segmencie detalicznym – siecią Biedronka – dostarczając do wszystkich sklepów kefir i do wybranych serek wiejski, śmietanę 18% i jogurt pitny. Kontynuujemy ponadto współpracę z cypryjsko-turecką firmą GFB Dairy Products w zakresie produkcji i handlu w kategorii serów grillowo – sałatkowych. W ubiegłym roku ponadto kontynuowaliśmy współpracę z koncernem Danone w zakresie produkcji kefiru.

– Przychody ze sprzedaży własnych produktów w roku 2022 wyniosły 428 mln zł, z czego sprzedaż na rynku krajowym wyniosła 334 mln zł, co stanowi 78% całkowitej sprzedaży - w tym sprzedaż do hurtowni i odbiorców instytucjonalnych stanowiła 37%, a do sieci handlowych 63% - mówi informacja Zarządu. – Za granicę trafiło 22% sprzedanych wyrobów. Dynamika wartości sprzedaży ogółem wyniosła 113% w porównaniu do 2021 roku, a na samej galanterii mleczarskiej odnotowaliśmy wzrost wartości sprzedaży o 24%.

– W 2022 roku rozpoczęliśmy produkcję jogurtów w marce własnej sieci handlowej Auchan, dla której w bieżącym roku planujemy również rozpocząć produkcję jogurtu typu islandzkiego Skyr. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność artykułów roślinnych zamierzamy w II kwartale 2023 roku wprowadzić do oferty pudding dla klientów, stosujących dietę wegańską, pracujemy ponadto nad wdrożeniem także sera grillowego Vege. Ważne miejsce w naszej ofercie, spośród nowo wprowadzonych produktów zajmuje ser grillowy Haluni. Obecnie prowadzimy rozmowy z mleczarnią Turek, należącą do francuskiej Grupy Bongrain w kierunku produkcji w/w sera w ich marce własnej – dowiaduje się Forum Mleczarskie.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania