1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Private labels – co o nich myślą mleczarze?

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© zppm

– Kwestie tak zwanych marek własnych to w mleczarstwie temat znany od lat – powiedział Marcin Hydzik, Prezes Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka. – Firmy mleczarskie różnie podchodzą do tej kwestii. Jedni angażują się w te programy, inne występują w sieciach handlowych pod własnymi markami. Także nie ma jednolitego podejścia całej branży. Natomiast zwróciłbym uwagę na kwestię kosztów dla naszych zakładów. Dotychczas udawało się przerzucać koszty produkcji na dalsze ogniwa łańcucha dostaw, dzięki czemu sytuacja ekonomiczna mleczarstwa była w mijającym roku całkiem dobra.

– Niestety, te możliwości skończą się wraz ze wzrostem kosztów spowodowanych np. wzrostem cen nośników energii. Klienci też mają swoje ograniczenia, inflacja negatywnie oddziałuje na decyzje zakupowe i tu widziałbym szansę dla marek własnych. Jeżeli cena będzie głównym czynnikiem skłaniającym do zakupu, to marki własne będą się rozwijały pod warunkiem utrzymania podobnej jakości, jak produkty pod marką producenta – wskazał nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania