1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Znaczenie marek sieci rośnie. Światowid to 43% sprzedaży serów żółtych

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© zppm

Coraz częściej najbardziej renomowane firmy w krajowym mleczarstwie decydują się na produkucję pod markami własnymi sieci handlowych. Widoczne są: wzrost wolumenów i wartości sprzedaży. Poprosiliśmy o komentarz Marcina Hydzika, Prezesa Zarządu Związku Polskich Przetwórców Mleka (ZPPM).  – Temat marek własnych pojawia się nader często w branży. Nie jest żadną nowiną fakt, że np. udział marki własnej Biedronki na rynku jogurtów stawia ją na czwartym miejscu w Polsce po takich gigantach jak Danone, Zott i Bakoma. 

– Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, produkty marek własnych stanowią już ok. 20% zawartości koszyka zakupowego przeciętnego Polaka. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację gospodarczą, można się spodziewać jedynie dalszego wzrostu znaczenia marek własnych, a nie jest ono małe. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar, w kategorii mleko spożywcze – 49% rynku ma Mleczna Dolina; masło – 40% rynku to Mleczna Dolina; kefiry i maślanki – 21% to Mleczna Dolina; sery żółte to 43% udziału Światowida – znowu marki Biedronki, 21% udziału ma marka Pilos. Obraz jest jasny – marki własne dominują praktycznie na niemal całym rynku, a ponieważ konsumenci się do nich przekonali, nawet najmocniejsze wizerunkowo marki producenckie mają trudność, by z nimi konkurować o miejsce w koszyku – dodał nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania