1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Mlekovita zbliżyła się do 9,5 mld zł obrotu za 2022 r.

Źródło: Grupa Mlekovita
Autor: Janusz Górski
© grupa mlekovita

Podczas Zebrania Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, które odbyło się 25 marca 2023 roku, Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2022. –  Rok 2022 był rokiem wyjątkowym dla nas wszystkich, nie tylko dla Mlekovity, która obchodziła 30-lecie marki. Mierzyliśmy się i nadal musimy się mierzyć z wyzwaniami na wielu polach, ale jesteśmy firmą odpowiedzialną i codziennie wywiązujemy się z tego zobowiązania. Cokolwiek nie działoby się w bliższym czy dalszym otoczeniu, dla Mlekovity nie ma innej drogi niż zrównoważony rozwój. Bo pozycja lidera, rosnące wyniki – w tym kolejny rekord przychodów, które w minionym roku zbliżyły się do 9,5 miliarda złotych, prestiżowe nagrody i wyróżnienia to nasze wspólne dzieło – mówił Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Mlekovita to obecnie firma o zasięgu globalnym – jej produkty trafiają do 167 krajów świata na wszystkich kontynentach. To polski koncern mleczarski, który tworzą własne komplementarne podmioty: 22 zakłady produkcyjne, 34 hurtownie, 147 sklepów firmowych Mlekovitka i sklep internetowy mlekovitka.pl. Funkcjonowanie całej grupy mleczarskiej opiera się na szeregu fundamentalnych wartości, takich jak:

  • stabilność – firma ugruntowana na rynku, rozwijana od pokoleń, z bardzo konserwatywnym podejściem do zarządzania ryzykiem,
  • zaufanie – fundament partnerskich relacji z klientami,
  • solidność – odpowiednia płynność finansowa przedsiębiorstwa,
  • zrównoważony rozwój – zapewnieni rentowności inwestycji i droga do utrzymania ciągłości na przestrzeni czasu i pokoleń,
  • skuteczność – przemyślana, prosta i efektywna filozofia działania przy jednoczesnym zachowaniu najwyższej jakości.

Dbając o swój nieustanny rozwój, m.in. inwestuje w infrastrukturę techniczną i technologiczną. W związku z regularnym zwiększaniem zdolności produkcyjnych w sposób odpowiedzialny oraz przemyślany realizowane są kolejne inwestycje, starając się, aby utrzymywać wydatki na nie na zbliżonym poziomie, z możliwością modyfikowania ich w zależności od sytuacji na rynku. W 2022 r. na inwestycje wydanych zostało blisko 100 mln złotych. Związane one były m.in. z uruchomieniem fabryki serów dojrzewających w Białej Podlaskiej, farmy fotowoltaicznej w centrali w Wysokiem Mazowieckiem, nowych linii produkcyjnych, w tym w centrali na wydziałach UHT i masłowni oraz pierwszego Bistro Mlekovitka, zlokalizowanego również w centrali Grupy. Nie ma dziś bowiem rozwoju bez inwestycji, a Mlekovita – jako lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej i kreator modelu nowoczesnego biznesu mleczarskiego – musi nieustannie ewoluować i stawiać sobie najwyższe cele, spośród których celem nadrzędnym jest utrzymanie statusu firmy globalnej, którą jako największy polski eksporter żywności docierający do niemal każdego kraju na świecie już osiągnęła.

– Podsumowanie ubiegłego roku pokazuje, że 2022 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją. Osiągnęliśmy sukces w postaci stałego rozwoju firmy i wzrostu wartości marki Mlekovita, zrealizowaliśmy kolejne ważne inwestycje, rozbudowując i modernizując infrastrukturę wewnętrzną. To sprawia, że Mlekovita jest szansą dla młodych rolników i producentów mleka – stabilność i bezpieczeństwo, jakie daje nowoczesna, wciąż rozwijająca się grupa mleczarska, pozwala im spokojnie planować rozwój produkcji i modernizację gospodarstw – podkreślał Prezes Dariusz Sapiński. – Z uwagą wsłuchujemy się również w potrzeby i oczekiwania naszych konsumentów, by jak najlepiej na nie odpowiadać. Wprowadziliśmy szereg nowych produktów i planujemy kolejne nowości – z tych ubiegłorocznych wiele od momentu pojawienia się na rynku zyskało uznanie konsumentów i zdobyło nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania