Mozzarella firmy Lactalis króluje na półkach supermarketów
– Sery mozzarella w sklepach małoformatowych i supermarketach w ciągu ostatnich 12 miesięcy zanotowały wzrost wartości sprzedaży – 19% – powiedział Forum Mleczarskiemu Nikodem Pankowiak, Analityk Danych Sprzedażowych w CMR. – Jest to wzrost spowodowany wyłącznie rosnącymi cenami, ponieważ w tym samym okresie (maj 2022 – kwiecień 2023 r.) ich wolumen sprzedaży spadł o niecałe 2%. Średnia cena za opakowanie sera mozzarella w ostatnich 12 miesiącach wynosiła 5,04 zł, co oznacza, że wzrosła o 21% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy wynosiła 4,15 zł. Początek 2023 roku to kolejne podwyżki cen, które przekroczyły już 5,40 zł.
– Konsumenci mogą znaleźć sery mozzarella w każdym supermarkecie, gdzie mogą wybierać spośród 6 różnych wariantów produktów tego typu, oraz w 6 na 10 sklepów małoformatowych, gdzie średnio dostępne są 2 warianty sera mozzarella. Zdecydowanie najpopularniejsze pozostają sery mozzarella o gramaturze w przedziale 100-150 g, które odpowiadają za 90% wszystkich sprzedanych opakowań serów mozzarella (z naciskiem na opakowania 125 g). W okresie maj 2022 – kwiecień 2023 r. liderem pod względem udziałów w wartości sprzedaży serów mozzarella w sklepach małoformatowych była firma Lactalis (33%), producent wyrobów marki Galbani. Kolejne miejsca zajmowały firmy Zott (14%) i Mlekpol (11%), a tuż za podium uplasowała się Bakoma (10%). Inaczej wyglądała sytuacja w supermarketach. O ile liderem z niemal identycznym wynikiem (32%) pozostał Lactalis, o tyle kolejne miejsca zajęły firma Euroser (13%), producent wyrobów marki Formagia, liczone jako całość produkty marki własnej (11%) – dodał nasz rozmówca.