Rekordowy rok marek własnych w USA
Jak podaje PLMA, USA odnotowały rekordową sprzedaż produktów marek własnych, która osiągnęła poziom 228,6 mld USD. Wzrost w styczniu wyniósł 6,3%, w lutym doszedł do 7,5%, by w marcu dobić do 9,1%. W całym roku sprzedaż marek własnych wzrosła o 11,3%, prawie dwukrotnie więcej niż wzrost marek producentów, które wzrosły o 6,1%, wynika z danych IRI Unify.
Roczny wzrost wartościowo wyniósł 23,2 mld USD i ustanowił nowy rekord 228,6 mld USD. Marki sieci handlowych stanowiły 29% całego wolumenu sprzedaży, który uzyskał amerykański przemysł detaliczny w 2022 r. Udział marek detalistów wartościowo wyniósł 18,9%, co oznacza wzrost o 0,7 punktu procentowego z 18,2% w 2021 r. Udział wolumenowy udział jednostkowy wyniósł 20,5%, w porównaniu z 19,9%.