Danone sprawdza możliwość sprzedaży biznesu bio
Danone zbada opcje strategiczne, w tym potencjalną sprzedaż, dla swojego portfolio ekologicznego w USA. Składa się on z firm Horizon Organic i Wallaby. Odbędzie się to w ramach przeglądu portfela i programu rotacji aktywów. Horizon Organic i Wallaby to silne marki w kategorii ekologicznego nabiału w USA, z portfolio składającym się z mleka, śmietanek i zabielaczy, jogurtów, serów i masła. Stanowią one około 3% globalnych przychodów Danone i jak ocenia firma miały efekt „rozwadniający” na wzrost sprzedaży Danone.
Antoine de Saint-Affrique, Dyrektor Generalny Danone oświadczył: – Zarówno Horizon Organic, jak i Wallaby to silne, bardzo lubiane marki o imponującym wzroście możliwości. Widziane przez pryzmat naszej Strategii Renew, która wymaga od nas dyscypliny, marki te wykraczają one poza nasze priorytetowe obszary rozwoju. Jesteśmy przekonani, że zbadanie opcji strategicznych dla tych marek umożliwi im zmaksymalizować swój potencjał i odblokować dalszy wzrost.