1. Aktualności
  2. Świat
Stany Zjednoczone Ameryki

Mondelēz. Przekąski zastępują tradycyjne posiłki

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© mondelēz

– Definicja przekąsek ewoluuje wśród konsumentów na całym świecie, co zmienia znaczenie przekąsek w życiu ludzi – powiedział Dirk Van de Put, Prezes i Dyrektor Generalny Mondelēz International. – Warto zauważyć, że konsumenci nadal wolą przekąski w ciągu dnia niż tradycyjne posiłki – ponieważ to narastające zachowanie przyspieszone przez trwającą pandemię, coraz częściej staje się częścią codziennego życia.

Raport o rynku przekąsek został opracowany we współpracy z The Harris Poll i objął 3 tysiące konsumentów w 12 krajach. Badanie wykonano dla Mondelēz International, producenta serka Philadelphia i wielu innych dóbr spożywczych. Coroczny raport pt. State of Snacking analizuje trendy konsumenckie w dziedzinie przekąsek. Kluczowe ustalenia obejmują m.in. rozszerzanie definicji – prawie 80% konsumentów na świecie twierdzi, że ich definicja przekąski ewoluowała w ciągu ostatnich 3 lat i obejmowała coraz więcej rodzajów żywności oraz okazji do ich spożycia.

Jak stwierdza raport – 85% konsumentów spożywa co najmniej jedną przekąskę dziennie dla samej przyjemności, a 88% twierdzi, że zbilansowana dieta powinna zawierać odrobinę przyjemności.

Co istotne: ponad 80% konsumentów na całym świecie chce kupować przekąski od firm, które równoważą swój wpływ na środowisko. Zmienia się także rola komunikacji: ponad połowa ludzi na całym świecie twierdzi, że media społecznościowe zainspirowały ich do spróbowania nowej przekąski w ciągu ostatniego roku. Najciekawszym wnioskiem jest właśnie ten o zastępowalności przynajmniej jednego posiłku przez przekąski, widoczne zwłaszcza u młodych ludzi.

Ponadto konsumenci poszukują przekąsek, które zapewniają szereg korzyści wykraczających poza dobre samopoczucie fizyczne i potrzeby żywieniowe. Zwyczaje konsumenckie wskazują, że zarówno zaspokajanie głodu jak i dogadzanie sobie są częścią zrównoważonego stylu życia, a 85% konsumentów spożywa obecnie co najmniej jedną przekąskę jako posiłek i jedną przekąskę jako sposób na dogadzanie sobie każdego dnia. Prawie ośmiu na dziesięciu konsumentów zgadza się, że niektóre przekąski powinny być tylko dla przyjemności, bez zbytniego martwienia się (79%). Wartości pozostają jednak ważne: 86% konsumentów wierzy w znaczenie kontroli nad wyborem przekąsek poprzez opcję wyboru gramatury i przejrzystość składników.

Mondelēz International z przychodami netto w 2020 r. wynoszącymi około 27 mld USD jest liderem w zakresie przekąsek z globalnymi i lokalnymi markami tj. ciastka Oreo, belVita i LU; Cadbury Dairy Milk, czekolada Milka i Toblerone i guma Trident.

O metodologii badań

Ankieta została przeprowadzona online przez The Harris Poll na zlecenie Mondelēz International w dniach 5-27 października 2021 r. wśród 3055 osób dorosłych na całym świecie w wieku 18 lat i starszych. Badanie objęło 12 rynków: Stany Zjednoczone (n=254), Kanadę (n=255), Meksyk (n=256), Brazylię (n=255), Francję (n=255), Niemcy (n=255), Wielka Brytania (n=251), Rosja (n=255), Chiny (n=257), Indie (n=253), Indonezja (n=254) i Australia (n=255). Inne kluczowe analizowane grupy to: pokolenie Z / stulecia w wieku 18-24 (n=397), pokolenie millenialsów w wieku 25-40 (n=1174), pokolenie Xers w wieku 41-56 (n=823), wyżu demograficznego w wieku 57-75 lat (n =604), cichego pokolenia w wieku 76+ (n=57).

Dane odnoszą się do podobnych badań przeprowadzonych w dniach 6-20 października 2020 r. wśród 6292 osób dorosłych na całym świecie oraz w dniach 16-24 września 2019 r. wśród 6068 dorosłych osób z całego świata. Dane są ważone tam, gdzie jest to konieczne, aby dostosować je do ich rzeczywistych proporcji w populacji.

Warte przeczytania