Bel tworzy joint venture w Indiach
Britannia Industries, wiodąca indyjska firma spożywcza oraz Bel, znany francuski producent serów, ogłosili powołanie spółki joint venture, aby zaoferować indyjskim konsumentom sery wytwarzane przez francuskiego producenta. Bel nabędzie 49% udziałów w nowej spółce Britannia Dairy Private Limited. Nazwa podmiotu zostanie następnie zmieniona na Britannia Bel Foods Private Limited. Sery będą produkowane w nowym, najnowocześniejszym zakładzie w Ranjangaon w stanie Maharashtra. Obiekt jest zintegrowany w celu odbioru mleka od lokalnych rolników w regionie. Produkty będą sprzedawane pod wspólną marką przy użyciu znaków towarowych Britannia i Krówka Śmieszka.
Łącząc siły w spółce JV, Bel i Britannia tworzą warunki do przyspieszenia rozwoju rodzącego się rynku serów w Indiach dzięki strategicznej komplementarności obu firm. Britannia Industries będzie posiadała 51% nowo powołanej spółki. Komentując stworzenie joint venture, Varun Berry, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Zarządzający Britannia Industries , powiedział – Partnerstwo firmy Britannia z Grupą Bel umożliwi konsumentom korzystanie z serów o międzynarodowej jakości, które będą teraz wytwarzane w Indiach. Jako rodzima firma indyjska jesteśmy dumni z tego, że stanowimy integralną część wizji premiera Atmanirbhar Bharat, ponieważ wytwarzamy najlepsze smaczne, pożywne i łatwo dostępne produkty z całego świata dla mieszkańców Indii. Spółka joint venture pomoże hodowcom mleka w stanie Maharashtra uzyskać szerszy dostęp do rynku dzięki naszej inicjatywie zbiórki mleka. Sery to kategoria o niedostatecznej penetracji rynkowej, a to partnerstwo pomoże rozwinąć rodzącą się szybko kategorię serów.
Cécile Béliot, Dyrektor Generalna Grupy Bel dodała – To strategiczne partnerstwo z Britannią w Indiach to nowy krok w rozwoju Grupy Bel w Azji, zgodnie z naszą misją dostarczania zdrowszej i bardziej odpowiedzialnej żywności dla wszystkich. Dzięki temu wspólnemu przedsięwzięciu przyspieszymy działania po 4 latach obecności w trybie start-up-u. Pozwolił on potwierdzić trafność i potencjał naszych produktów. Perspektywy w Indiach są mocne i bardzo obiecujące. Jesteśmy dumni ze współpracy z Britannią. Mają znaczącą markę w Indiach i silny system dystrybucji. Łącząc ich doświadczenie z naszą kultową marką Krówka Śmieszka, to wspólne przedsięwzięcie ma dobrą pozycję, aby oferować wszystkim indyjskim konsumentom pyszne, pożywne i łatwo dostępne produkty serowe oraz stać się liderem na szybko rozwijającym się indyjskim rynku serów.