1. Aktualności
  2. Polska
Indie

Bel tworzy joint venture w Indiach

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© britannia industries

Britannia Industries, wiodąca indyjska firma spożywcza oraz Bel, znany francuski producent serów, ogłosili powołanie spółki joint venture, aby zaoferować indyjskim konsumentom sery wytwarzane przez francuskiego producenta. Bel nabędzie 49% udziałów w nowej spółce Britannia Dairy Private Limited. Nazwa podmiotu zostanie następnie zmieniona na Britannia Bel Foods Private Limited. Sery będą produkowane w nowym, najnowocześniejszym zakładzie w Ranjangaon w stanie Maharashtra. Obiekt jest zintegrowany w celu odbioru mleka od lokalnych rolników w regionie. Produkty będą sprzedawane pod wspólną marką przy użyciu znaków towarowych Britannia i Krówka Śmieszka.

Łącząc siły w spółce JV, Bel i Britannia tworzą warunki do przyspieszenia rozwoju rodzącego się rynku serów w Indiach dzięki strategicznej komplementarności obu firm. Britannia Industries będzie posiadała 51% nowo powołanej spółki. Komentując stworzenie joint venture, Varun Berry, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor Zarządzający Britannia Industries , powiedział – Partnerstwo firmy Britannia z Grupą Bel umożliwi konsumentom korzystanie z serów o międzynarodowej jakości, które będą teraz wytwarzane w Indiach. Jako rodzima firma indyjska jesteśmy dumni z tego, że stanowimy integralną część wizji premiera Atmanirbhar Bharat, ponieważ wytwarzamy najlepsze smaczne, pożywne i łatwo dostępne produkty z całego świata dla mieszkańców Indii. Spółka joint venture pomoże hodowcom mleka w stanie Maharashtra uzyskać szerszy dostęp do rynku dzięki naszej inicjatywie zbiórki mleka. Sery to kategoria o niedostatecznej penetracji rynkowej, a to partnerstwo pomoże rozwinąć rodzącą się szybko kategorię serów.

Cécile Béliot, Dyrektor Generalna Grupy Bel dodała – To strategiczne partnerstwo z Britannią w Indiach to nowy krok w rozwoju Grupy Bel w Azji, zgodnie z naszą misją dostarczania zdrowszej i bardziej odpowiedzialnej żywności dla wszystkich. Dzięki temu wspólnemu przedsięwzięciu przyspieszymy działania po 4 latach obecności w trybie start-up-u. Pozwolił on potwierdzić trafność i potencjał naszych produktów. Perspektywy w Indiach są mocne i bardzo obiecujące. Jesteśmy dumni ze współpracy z Britannią. Mają znaczącą markę w Indiach i silny system dystrybucji. Łącząc ich doświadczenie z naszą kultową marką Krówka Śmieszka, to wspólne przedsięwzięcie ma dobrą pozycję, aby oferować wszystkim indyjskim konsumentom pyszne, pożywne i łatwo dostępne produkty serowe oraz stać się liderem na szybko rozwijającym się indyjskim rynku serów.

Warte przeczytania