1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Auchan przyśpieszyła rozwój marki własnej jeszcze przed wybuchem wojny na Ukrainie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Przychody ze sprzedaży Auchan wyniosły 11,188 mld zł. W kontekście sytuacji społeczno-gospodarczej i pandemicznej Auchan nadal jest liderem w zakresie formatu hipermarketów – podała centrala sieci w Polsce. Firma podkreśla, że Auchan Retail Polska, to sieć, która oferuje najtańszy koszyk produktów zaspokajających podstawowe potrzeby zakupowe (zgodnie z badaniem ASM Sales Force Agency z września 2022 r.). Firma rozwinęła w 2021 r. sprzedaż produktów marek własnych oraz markę Pewni Dobrego.

W 2021 r. Auchan wdrażała i realizowała założone w strategii cele: wzrost rentowności dzięki poprawie zarządzania działalnością operacyjną i rozwój e-commerce w kolejnych miastach w Polsce. Firma kontynuowała też rozwój sieci, otworzyła 6 kolejnych sklepów pod marką Easy Auchan na stacjach paliw bp oraz nowe sklepy franczyzowe.

– W 2021 byliśmy w stanie ustabilizować wyniki na poziomie umożliwiającym inwestycje konieczne do realizacji naszej strategii. Jestem pewien, że oferując atrakcyjne produkty, dobre dla zdrowia, produkowane z troską o środowisko razem z ekipą zaangażowanych pracowników będziemy mogli się rozwijać i w dalszym ciągu realizować potrzeby lokalnych społeczności – mówi Gérard Gallet, Dyrektor Generalny Auchan Polska.

Sieć Auchan zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 222 mln zł. W 2021 r. Auchan zarządzało 102 sklepami w Polsce: 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób. Spółka w trakcie roku wyłączyła działalność związaną ze sprzedażą detaliczną paliw. Auchan Retail Polska jest częścią sieci Auchan Retail – obecnej w 12 krajach.

Warte przeczytania