1. Aktualności
  2. Polska
Francja

Wyniki Grupy Lactalis pod presją

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© grupa lactalis

– Wydarzeniami gospodarczymi definiującymi rzeczywistość są: eksplozja inflacji spowodowana najpierw pandemią, a teraz wojną na Ukrainie – powiedział Emmanuel Besnier, Prezydent Grupy Lactalis. – Świat rolnictwa, przetwórców i dystrybutorów ma już bardzo niskie marże, dlatego wzięcie nich na własne barki jest niemożliwe, a przeniesienie na konsumentów przynajmniej częściowo nieuniknione. Inflacyjny kontekst doprowadził wyniki Grupy Lactalis za 2021 lekko w dół. Pomimo tej trudnej sytuacji Grupa Lactalis nadal się rozwija i inwestuje. 

– Oprócz wejścia do Grupy kultowej marki Leerdammer, 2021 rok to strategiczny punkt zwrotny w geografii naszej działalności. Przejęliśmy marki jogurtów Iögo i Olympic w Kanadzie oraz działalność związaną z serami naturalnymi Kraft, przez co Lactalis zyskuje silny wymiar północnoamerykański. Stany Zjednoczone i Kanada będą odtąd dwoma największymi krajami Grupy za Francją.

W 2021 r. Grupa Lactalis uzyskała 22 mld euro przychodów i skupiła tyle samo: 22 mld litrów mleka, które przetworzyła w 270 zakładach.

55% obrotów wygospodarowano w Europie, 27% w obu Amerykach, a 18% w Afryce, Azji i Oceanii. Struktura produktowa wskazuje, że 36% przychodów pochodziło ze sprzedaży twarożków, 21% ze sprzedaży mleka, 15% ze sprzedaży produktów ultra świeżych. 13% przychodów zapewniło masło, a 9% - dodatki mleczne i składniki żywieniowe z mleka.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania