1. Aktualności
  2. Świat
Francja

Działy mleczarskie w Danone w dół w 2024 r.

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

W 2024 r. całościowa sprzedaż we wszystkich działach tej globalnej firmy wyniosła 27,376 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3% w ujęciu porównywalnym, głównie za sprawą wzrostu wolumenu/miksu o 3,0% i wzrostu ceny o 1,3%. Sprzedaż według wartości spadła o -0,9%, głównie z powodu negatywnego wpływu zakresu (-4,8%), wynikającego z zamknięcia działu EDP w Rosji oraz Horizon Organic i Wallaby w USA. Na raportowaną sprzedaż negatywnie wpłynął również kurs walutowy (-2,8%), natomiast inflacja miała wpływ (+1,6%). Działy mleczarskie: EDP i Specialized Nutrition wygenerowały 22,40 mld euro przychodów.

– W roku 2024 jakość naszego wzrostu uległa dalszej poprawie, osiągając wzrost like-for-like na poziomie +4,3% napędzanym wzrostem wolumenu/miksu o +3%. Pozwoliło nam to zwiększyć dźwignię operacyjną, co z kolei pozwoliło nam na dalsze reinwestowanie w nasze marki oraz wspieranie rozwoju naszych kategorii przy jednoczesnym zachowaniu silnej dyscypliny finansowej. Skupienie się na tworzeniu wartości doprowadziło do znaczącej poprawy naszego wskaźnika zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROIC), który obecnie ponownie osiągnął wartość dwucyfrową. Wierzymy, że przemysł spożywczy znajduje się w punkcie zwrotnym. Nasze wyjątkowe portfolio zorientowane na zdrowie, odnowione skupienie się na nauce służącej konsumentom i pacjentom, silne portfolio marek oraz nastawienie na ciągłe doskonalenie dają nam pewność, że potrafimy wykorzystać tę długoterminową szansę rynkową. Wkraczamy w nowy rozdział jako silniejsza firma, gotowa na więcej – podsumował Antoine de Saint-Affrique, prezes generalny Danone.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania