1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Wzrost przychodów i zysku mleczarni w Garwolin (OSM)

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© forum mleczarskie

Mleczarnia w Woli Grębkowskiej współpracuje z hurtowniami i sieciami hurtowymi tj. Makro, Selgros i Eurocash. Łącznie dostarcza produkty nabiałowe do 71 hurtowni. Jest to ok. 18% ogólnej wartości sprzedaży.

– Nasze produkty znajdują się w sprzedaży w sieciach handlowych takich jak Auchan , Carrefour, Kaufland, Stokrotka, Topaz, Kulfon, Top Market, Żabka i Delikatesy Centrum – mówią przedstawiciele Zarządu. – W ubiegłym roku rozpoczęliśmy dostawy twarogu półtłustego / tłustego pergamin w folii do sieci Biedronka. Dostarczaliśmy również twaróg do sieci Lidl w ramach akcji na zatowarowanie konkretnej akcji promocyjnej.

Jak dodają mleczarze obrót z tą grupą wynosi 8,8% ogólnej wartości sprzedaży spółdzielni. Sprzedaż do sklepów prywatnych, sklepów z grupy PSS, WSS i GS oraz do placówek publicznych (szkół, przedszkoli, szpitali), stanowi ok. 3,5% wartości sprzedaży. – Kolejną grupą odbiorców są piekarnie i cukiernie. Dostarczamy tam wyroby w większych opakowaniach, dostosowanych do gastronomii. Sprzedaż dla tej grupy stanowi 5,75% ogólnej wartości sprzedaży. Największym odbiorcą w tej grupie jest Piekarnia Oskroba. Garwolin (OSM) dostarcza swoje produkty również do odbiorców przemysłowych. Śmietanka, odtłuszczone mleko w proszku, masło w blokach trafia do firmy Koral (PPL) oraz Wawel.

W 2021 r. mleczarnia zwiększyła obroty do 263,48 mln zł (w 2020 r. było to 231,47 mln zł). Zysk netto wyniósł 3,41 mln zł. To znacznie więcej niż rok wcześniej, gdy wyniósł tylko 534 tys. zł.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania