
Detaliczne sieci handlowe generują 27% obrotów tej mleczarni

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Garwolin jest producentem 95 artykułów mleczarskich (79 wyrobów we własnej szacie graficznej i 16 w opakowaniu wg wzoru odbiorcy). Mleczarnia współpracuje z hurtowniami i sieciami hurtowymi takimi jak Makro, Selgros i Eurocash. – Razem dostarczamy do 66 hurtowni – podał zarząd spółdzielni. Obrót z tą grupą odbiorców stanowi 12% ogólnej wartości sprzedaży liczącej 324,4 mln zł (informacja za 2024 r.). – Nasze produkty znajdują się w sprzedaży w sieciach handlowych takich jak: Auchan, Carrefour, Kaufland, Biedronka, Stokrotka, Topaz, Kulfon, Żabka i Delikatesy Centrum. Obrót z tą grupą odbiorców stanowił ok. 27% ogólnej wartości sprzedaży.
W ubiegłym roku spółdzielnia dostarczała również twarogi w ramach akcji in-out do sieci Lidl i Aldi oraz serki smakowe 125 g do sieci Polomarket. Asortymenty te nie znajdują się w ciągłej sprzedaży, ale dostępne są w ramach konkretnej akcji.
– Prowadzimy sprzedaż do sklepów prywatnych, sklepów z grupy PSS, WSS i GS oraz dostawy do placówek publicznych (szkół, przedszkoli, szpitali), gdzie dystrybucję prowadzimy we własnym zakresie.
Obrót z tą grupą placówek handlowych stanowi ok. 6% ogólnej wartości sprzedaży.
Kolejną grupą odbiorców są piekarnie i cukiernie. Mleczarnia Garwolin (OSM) dostarcza tam wyroby w większych opakowaniach, dostosowanych do gastronomii. Sprzedaż dla tej grupy stanowi 6% ogólnej wartości sprzedaży. Największym odbiorcą w tej grupie jest Piekarnia Oskroba.
Spółdzielnia Garwolin (OSM) jest również dostawcą do zakładów produkcji lodów: Grycan Kora, Hela oraz producentów słodyczy: Wawel, Jutrzenka i Chocomoco.