1. Aktualności
  2. Polska
Polska

CMR: Sprzedaż jogurtów pitnych jest skorelowana z pogodą

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© cmr

– Sprzedaż wolumenowa tej kategorii w sklepach małoformatowych do 300 m2 wzrosła rok do roku o ponad 5% (2021 vs 2020) – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Magdalena Wilgatek Business Development Manager w CMR. – Najpopularniejszymi markami w tej kategorii są: Ale Pitny (Danone), Activia (Danone), Twist (Bakoma), Skyr (Piątnica) oraz Jovi (Lactalis Polska). 

– Jogurty pitne dostępne są w ok. 80% małych sklepów. Średnio klienci sklepów małoformatowych mogą wybierać spośród 10 różnych wariantów w tej kategorii, jednak szerokość półki nieco rośnie podczas lata. Dla porównania w supermarketach to aż 29 różnych wariantów.

– Podczas zakupów w małych sklepach klienci wkładają do koszyka średnio 1-2 butelki jogurtów pitnych, a ich cena za butelkę to blisko 2,80 zł. Największa popularność jogurtów pitnych przypada na tydzień roboczy – od poniedziałku do piątku w godzinach porannych pomiędzy 6 a 9. To wtedy w drodze do szkoły czy pracy kupujemy wygodne w spożyciu produkty. Konsumenci jogurtów pitnych często wkładają do koszyka również płatki śniadaniowe – dodaje Magdalena Wilgatek z CMR.

Ostatnie wiadomości o firmie

Warte przeczytania