Rynek alternatyw nabiału osiągnie 40,6 mld USD do 2026 r.
– Grupa Polmlek sukcesywnie rozwija kategorię produktów dedykowanych dla wegan i wegetarian – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek. – Badania rynkowe pozwalają na śmiałe prognozy dla tej kategorii. Rynek białek alternatywnych ma wzrosnąć do 290 mld USD w skali światowej do roku 2035 i może stanowić do tego czasu 22% całego rynku białek. Światowy rynek alternatyw nabiałowych już do 2026 r. osiągnie wartość 40,6 mld USD, przy czym wiodącym segmentem będą napoje alternatywne stanowiące zamiennik mleka.
– Warto zauważyć, że konsumentami zamienników mleka są nie tylko weganie. Ogromna grupa flexitarian (w samej tylko Europie to ok 23% populacji) sięga po tego typu produkty ograniczając, ale nie eliminując, składniki odzwierzęce w swojej diecie. Dlatego alternatywne produkty przestają być tak niszową kategorią. 60% konsumentów regularnie spożywa roślinne alternatywy, a tylko 2% z nich to weganie – podkreśla Joanna Kołodyńska.
– Paradoksalnie do rozwoju kategorii przyczyniła się światowa pandemia. Obawa o zdrowie i zwiększone ryzyko zachorowań spowodowały, że 45% konsumentów na całym świecie zmieniło swoje nawyki żywieniowe, aby prowadzić bardziej zrównoważony tryb życia. Niemal 80% deklaruje, że istotną cechą produktów spożywczych i napojów jest to, że są w 100% naturalne (źródło: Plant-based and cultured foods: market size and consumer insights. Proveg International 2021) – dodaje nasza rozmówczyni.
– Marka Nutri Vege odpowiada na potrzeby konsumentów oferując smaczne i naturalne napoje alternatywne, a także gwarantując niezmiennie wysoką jakość produktów. Bogactwo naturalnego roślinnego białka, a także w przypadku napojów sojowych – flawonoidów i fitoestrogenów, wzbogacenie witaminami z grupy B, niacyną i wapniem to zalety napojów Nutri Vege, które doceniają nasi konsumenci. Napoje alternatywne nie zawierają laktozy, dzięki czemu są lekkostrawne. Idealnie sprawdzają się jako dodatek do kawy, można je spieniać, otrzymana pianka długo utrzymuje się napowierzchni kawy i nadaje nie tylko świetny smak ale i apetyczny wygląd – wskazuje Dyrektor Marketingu Grupy Polmlek.