![Szwajcaria](/img/countries/Switzerland.png)
Emmi odnotowało 5,6% wzrost
![](/img/news/600x400/a/3/a32d8c23-23f0-44c5-90de-2007d59119e0.jpg)
![](/img/news/600x400/3/7/37b9dd8f-d11f-4ff7-8253-bb7342818446.jpg)
Emmi to 11. pod względem wielkości przychodów mleczarnia w Europie. W 2021 r. firma zwiększyła swój obrót o 5,6% do 3,91 mln CHF tj. 3,78 mld euro. To dobry wynik zważywszy niestabilne okoliczności (pandemia i wzrost kosztów). Na wartość przychodów miał wpływ efekt akwizycji: 2,3%, efekt walutowy -0,3%. Odnotowano wzrost sprzedaży organicznej o 3,6% (w 2020: 1,9%), co było powyżej własnych oczekiwań.
Sprzedaż w Szwajcarii wyniosła 1,65 mld CHF, sprzedaż w Ameryce 1,48 mld CHF, a w pozostałych karajach Europy 662 mln CHF. Chociaż sprzedaż w Szwajcarii skurczyła się o 2,2% (zgodnie z oczekiwaniami), silne tempo na rynkach zagranicznych (Ameryka +15,4% i w krajach europejskich +5%) przyniosło dobry efekt końcowy. Szczególnie dobrze wypadł dział biznesowy w Ameryce, Brazylii, Meksyku oraz w Tunezji. Silny wzrost sprzedaży został osiągnięty w dziale biznesowym Europa, napędzany popytem na włoskie desery, napoje kawowe Emmi Caffè Latte oraz sery długodojrzewające Kaltbach i Luzerner Rahmkäse. Inne koncepty marek tj. Emmi Jogurtpur (produkt 3-składnikowy) oraz Emmi Energy Milk również sprawdziły się dobrze. Bardzo pozytywnie wypadła również wegańska marka Beleaf.