1. Aktualności
  2. Polska
Polska

Hipermarkety i dyskonty najsilniejsze w handlu serami kozimi

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© yougov

– Kategoria serów kozich przeżywa aktualnie nieco gorszy okres, gdyż odnotowuje niewielki odpływ nabywców oraz mniejszy wolumen zakupów – powiedział Forum Mleczarskiemu Grzegorz Mech, Business Development Manager w YouGov Poland. – Niemniej jednak wydaje się, że istnieje znaczny potencjał wzrostu – zwłaszcza w kontekście liczby nabywców. Sery w ogólności są kupowane chętnie i przez dużą liczbę konsumentów. Wyzwaniem dla producentów na pewno jest przekonanie konsumentów do serów kozich oraz przyjrzenie się kwestiom związanym z pozycjonowaniem cenowym i dystrybucją produktów.

– Najczęściej do zakupów dochodzi w hipermarketach i dyskontach – sklepy te na zakupy kategorii wybiera nieco ponad 2% polskich gospodarstw domowych. Udział rynkowy obu formatów sklepów w zakupach kategorii wynosi po ok. 27% w ujęciu wolumenowym.

– Należy w tym miejscu zwrócić uwagę na znaczącą rolę sklepów małego formatu, które odpowiadają za ok. 1/5 rynku, choć jako miejsce zakupu wybiera je jedynie nieco ponad 1% nabywców – dodał Grzegorz Mech z YouGov.

Dane z YouGov Shopper Panel (8.000 polskich gospodarstw domowych, zakupy dokonywane przez gospodarstwa domowe na swoje potrzeby – przynoszone do domu)

© yougov

Warte przeczytania