
Zapotrzebowanie na produkty wysokobiałkowe będzie dalej rosnąć





– W ofercie Grupy Polmlek mamy kilkanaście produktów wysokobiałkowych, zarówno w naszych brandach, jak i w markach własnych klientów – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupa Polmlek. – Pierwszym wysokobiałkowym produktem były jogurty Protein, od lat dostępne w naszej ofercie, cenione i lubiane przez konsumentów. Z uwagą śledzimy trendy konsumenckie, wiemy, co aktualnie jest na rynku najbardziej poszukiwane przez odbiorców, czego potrzebują i jakie potrzeby muszą być zaspokojone, dlatego stale rozszerzamy nasze proteinowe portfolio.
– Aktualnie produkty o zwiększonej zawartości białka są bardzo popularne nie tylko w grupie docelowej, którą stanowią sportowcy, osoby aktywne i na dietach redukcyjnych – są popularne również wśród młodzieży i osób starszych. Dlatego stale pracujemy nad nowymi recepturami i planujemy wdrożenia w tym segmencie produktowym.
– Ostatnie tygodnie pokazały, że nasza nowość, mleko Proteinowe o zawartości białka w kartonie aż 60 g, zostało bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów i stało się poszukiwanym wariantem mleka. Wysokobiałkowy skyr z owocami, oferowany w marce własnej sieci Biedronka, był dostępny latem w całej Polsce. Bardzo lubianym produktem są serki homogenizowane o zwiększonej zawartości białka – w zależności od wariantu smakowego zawartość białka w kubeczku to 9–11 g. Nie można również zapomnieć o serze wysokobiałkowym i niskotłuszczowym Piórko, który pod marką Sery z Goliszewa uzupełnia naszą ofertę i jest wysoko oceniany przez sportowców. Świetnie sprawdza się w tostach i zapiekankach, ale równie dobrze smakuje jako przekąska czy po prostu na kanapce – wymieniała Joanna Kołodynska.
– Z pewnością zapotrzebowanie na produkty wysokobiałkowe będzie nadal rosnąć i – chociaż obserwujemy nasycanie rynku – to nadal dostrzegamy miejsce na ciekawe i innowacyjne produkty w tej kategorii, które będą dostępne w handlu tradycyjnym i nowoczesnym, a nie tylko w wyspecjalizowanych sklepach z odżywkami i suplementami. Chcemy docierać do konsumentów szeroko, tak aby mogli w wygodny sposób zaopatrzyć się w poszukiwane produkty i na stałe włączyć je do codziennej diety – dodała Joanna Kołodyńska, Dyrektor Marketingu Grupa Polmlek.