Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Joanna Górska, Forum Mleczarskie Handel 5/2012 (54)

Sery typu holenderskiego: Holender walczy o dominację

 

Przez wiele lat sery typu holenderskiego leżąc na półkach sprzedawały się niczym samograj. Ser żółty był obecny w portfolio większości firm, ale nie przywiązywano specjalnej wagi do jego smaku lub wyglądu. Sery typu holenderskiego miały szczęście – były tanie, relatywnie łatwe do wyprodukowania, a konsumenci pokochali je nie znając nic innego. Od kilku lat rynek jednak bardzo się ożywił i wielu producentów zaczęło baczniej przyglądać się konkurencji w kraju i na świecie. Konkurencja bowiem nie tylko zmienia wizerunek swoich produktów, ale i intensywnie pracuje nad nowymi wersjami serów. Ale najpierw skąd się wzięły holendry.

W Polsce spośród wszystkich serów holenderskich, najbardziej popularne są Gouda i Edamski i one też stały się prototypami dla polskich odpowiedników. Niestety, oferta mleczarni jest pełna serów różnych gatunków typu holenderskiego, w których przeciętny Kowalski może się pogubić. W Polsce w przeciwieństwie do innych krajów nie wiadomo dlaczego producenci tworzą kolejne gatunki bez wystarczającej różnicy lub wyróżnika smakowego. Myślę, że dla przeciętnego klienta to istna czarna magia, czym różni się np. Kasztelański od Giżyckiego, a Suwalski od Bydgoskiego? Trudna sprawa. Takie rozdrobienie utrudnia życie nie tylko klientom, ale i handlowcom. Jakże tu spamiętać te wszystkie nazwy, a co dopiero znać smak lub cechy charakterystyczne. Doliczając do tego bardzo często słaby (czytaj: brak) marketing(-u), brak degustacji bądź jakichkolwiek promocji trudno się zorientować.

Ciekawy Produkt

Gouda z dużymi oczkami jest nowym produktem Grupy Polmlek spełniającym oczekiwania wielu klientów. Łączy bowiem walory smakowe sera Gouda z upodobaniem konsumentów do dużych oczek w serze. Doskonale nadaje się przede wszystkim na tzw. „deskę serów”. Ponadto może być składnikiem kanapek, sałatek i koreczków, itp. Zwraca uwagę smak, który zmienia się wraz z dojrzewaniem sera: od łagodnego, lekko kwaskowego w serach młodych, do bardziej pikantnego w serach starszych. Niezależnie od stopnia dojrzałości jest to zawsze smak bardzo przyjemny, czasem nawet lekko słodkawy lub orzechowy. Dodatkowym walorem sera są oczka – większe niż w tradycyjnej Goudzie, zbliżone wielkością do wiśni.

Producent: Grupa Polmlek


copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2017
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25