Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Dyskonty

Sklepy dyskontowe to następna intensywnie rozwijająca się kategoria. Obecnie 60% nowych otwieranych placówek stanowią dyskonty. Najbardziej aktywnymi sieciami z tego segmentu są: Penny Market, Lidl oraz Profi. Cechą charakterystyczną jest rozwój placówek dyskontowych na terenach mniejszych miast i miasteczek. Wykorzystując niższy potencjał finansowy dyskonty oferują pełny zestaw podstawowych produktów żywnościowych i przemysłowych po bardzo atrakcyjnych cenach.

Sieć Penny Market to dyskonter należący do Rewe Group. Swój pierwszy sklep sieć otworzyła w 2005 roku. Obecnie liczy ona 129 placówek. Średnia wielkość sklepu wynosi 750 m2. W każdym sklepie sprzedawanych jest około 1400 produktów. Oprócz standardowego formatu Penny Market na rynku rumuńskim pojawił się także format Penny XXL (obecnie 6 sklepów).

Niemiecka sieć Lidl uznawana jest za jedną z najbardziej agresywnie i ambitnie działających firm handlowych na rynku rumuńskim. Lidl działa w Rumunii od 2010 roku, kiedy to przejęła i jednocześnie dokonała rebrandingu sieci sklepów spod marki Plus Discont należących do Tengelmann Group. Przejęcie sieci Plus spowodowało, że Lidl stała się jedną z lepiej rozwiniętych sieci handlowych posiadającą blisko 132 placówek handlowych. Na najbliższe lata Lidl planuje liczne inwestycje i otwarcie 200. sklepu.

Kolejną siecią dyskontową działającą w Rumunii jest sieć tzw. wygodnych sklepów dyskontowych pod marką Profi. Właścicielem sieci jest polski Enterprise Investors. Marka handlowa Profi zaistniała na rynku rumuńskim poprzez odkupienie w 2010 roku sieci sklepów od Duna Waiting Participation. Obecnie Profi ma 108 placówek i jest trzecim, co do wielkości dyskonterem w segmencie produktów spożywczych w Rumunii. Sklepy Profi możemy spotkać w miasteczkach o liczbie ludności poniżej 20 tys. Średnia wielkość sklepu zajmuje powierzchnię blisko 500 m2 i wykorzystuje zaopatrzenie od dostawców lokalnych. W styczniu i lutym 2012 roku Profi repozycjonowało 107 placówek handlowych z formatu dyskontu na proximity stores, czyli wygodne sklepy usytuowane blisko klienta. W bieżącym roku Profi planuje otwarcie kolejnych 30 sklepów. W I kwartale 2012 roku firma kupiła także sieć sklepów pod marką Al Comsib, przez co zwiększyła swój rynkowy potencjał o kolejne 6 placówek.



copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25