Serwis www.forummleczarskie.pl wykorzystuje ciasteczka (ang. cookies) w celu gromadzenia informacji, które pozwalają lepiej adaptować stronę do potrzeb i preferencji Czytelników oraz budować statystyki dotyczące oglądalności. Cookies można wyłączyć w każdej chwili w ustawieniach przeglądarki internetowej. Brak takiej zmiany oznacza możliwość zapisu w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdą Państwo w Polityce prywatności. Zamknij

Artur Mosionek, Dyrektor Handlowy w FigAnd

Większy potencjał wzrostu wykazuje segment kefirów i to szczególnie kefirów smakowych. Wynika to z tego, że parę lat temu nie było na rynku takiego asortymentu. Konsumenci zaczęli traktować ten produkt jak napój i stał się alternatywą dla jogurtów pitnych, szczególnie dla klientów wieku średniego i nie tylko.

Zarówno maślanki jak i kefiry mają duży potencjał w zakresie nowych rozwiązań technologicznych - produkty smakowe jak i naturalne mają podobne możliwości w potencjale sprzedaży, a od producenta zależy, który z segmentów będzie rozwijał się szybciej. Obecnie panuje moda na spożywanie produktów niskokalorycznych jest to trend ogólnoświatowy więc my jako producent dostosowujemy się do ogólnie panujących potrzeb konsumentów.

W naszym asortymencie 0% tłuszczu mają kefiry smakowe i naturalne. Z naszych analiz stwierdziliśmy że w tym segmencie jest duża dynamika sprzedaży.

Nasze doświadczenia w produkcji i sprzedaży produktów light zaczęliśmy od kefirów i było to całkiem niedawno, ale zapewniam że będziemy wprowadzać kolejne produkty light.

W grupie produktów smakowych ciekawie prezentują się wyroby firmy FigAnd, która wprowadziła na półki marketów kefiry naturalne, truskawkowe, żurawinowe i z owocami leśnymi. Produkty te dostępne są w standardowych wersjach 1,5% tłuszczu i 0%. Wyróżnia je także intensywnie owocowa szata graficzna, która w zdecydowany sposób komunikuje walory produktu. W szarym, albo lepiej: zielonym świecie opakowań kefiru, to prawdziwa rewolucja.

Z konwencji kubka w kolorystyce zieleni wyłamała się również firma KaMos (SM), która do szaty graficznej opakowania wprowadziła wiejski, górzysty krajobraz z wszechobecnym błękitem. Kefir Sudecki jest ciekawym wyjątkiem w rynkowej nawale napojów fermentowanych.

Inne wyjście wybrała mleczarnia Sokołów Podlaski (OSM). W jej wypadku możemy mówić o wyborze kubka i butelki PET, jako nośnika tradycyjnego kefiru. Sokołów Podlaski (OSM) w ten sposób wychodzi naprzeciw zarówno bardzo tradycyjnym, wciąż licznym konsumentom kefiru we wschodniej części kraju oraz rosnącej grupie młodych konsumentów.

Mocne wejście na rynek maślanek zapewniła sobie mleczarnia Łowicz (OSM). Jest to firma o najsilniejszej po Mlekpol (SM) pozycji w segmencie i nowe działania obliczone są na powiększanie rynku. Firma wprowadziła na półki liczną grupę produktów w ciekawej konfiguracji opakowaniowej. Są to:

  • Maślanka Łowicka naturalna, truskawkowa, brzoskwiniowa, butelka PET 750 g
  • Maślanka spożywcza naturalna, pieczone jabłko, truskawkowa, brzoskwiniowa, stracciatella, karton 1 l.

Ostatnia linia produktów firmy Łowicz (OSM) wykorzystuje opakowania kartonowe z tzw. piątym panelem (panelem bocznym), który komunikuje smak i stanowi bezpośrednią konkurencję dla podobnego opakowania Maślanki Mrągowskiej.

Oprócz powyższych dwóch linii maślanek Łowicz (OSM) oferuje także trzecią linię maślanek pod marką Opti Fresh: naturalną (1 l) i truskawkową (0,5 l).

Obecna konfiguracja oferty Łowicz (OSM) każe domyślać się, że segment maślanek staje się dla mleczarni Łowicz (OSM) jednym z najważniejszych.

Biorąc pod uwagę liczące się możliwości dystrybucyjne, logistyczne i handlowe mleczarni Łowicz (OSM), firma ma duże szanse na powiększenie swej pozycji.



copyright
Nathusius Investments Sp. z o.o © 2008-2019
02-920 Warszawa
ul. Powsińska 23/6
tel: 22 642 43 12, fax: 22 642 36 25